اخبار داغ

آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، موسسات خیریه و آحاد جامعه رایگان می باشد

در نشست خبرنگاران با مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان باغملک عنوان شد: هیچ شخصی حق آموزش آزاد مهارتی بدون مجوز از اداره فنی و حرفه ای را ندارد ، چون آن آموزشگاه غیر مجاز و عمل ایشان اخلال در نظام آموزشی است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از اوربه نیوز، با […]

اشتراک گذاری
03 اسفند 1400
80 بازدید
کد مطلب : 142461

در نشست خبرنگاران با مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان باغملک عنوان شد: هیچ شخصی حق آموزش آزاد مهارتی بدون مجوز از اداره فنی و حرفه ای را ندارد ، چون آن آموزشگاه غیر مجاز و عمل ایشان اخلال در نظام آموزشی است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از اوربه نیوز، با حضور پایگاه های خبری اوربه نیوز ، قلعه نیوز ، ضربان امید زاگرس و منگشت پرس نشست خبری با مدیر اداره فنی و حرفه ای باغملک برگزار شد.

مدیر فنی و حرفه ای شهرستان ضمن خیر مقدم و تقدیر از خبرنگاران حاضر در این نشست و بیان عملکرد یازده ماهه خود گفت: عملکرد کاری و تعهدات ما بر اساس نفر ساعت میباشد و تعداد ٩٠۶ نفر در بخش دولتی و خصوصی در شهرستان باغملک مهارت کسب نموده اند که میتوان گفت بیش ١٠٠ درصد از تعهدات آموزشی سال جاری را انجام داده ایم و تمامی شهرستان از نظر آموزش پوشش داده شده است و رکورد بالایی داشتیم.

امین غلامپور با اشاره به آموزش بانوان در حوزه برق ساختمان ، صنایع دستی و چندین رشته جدید در شهرستان افزود: در بخش روستا ها که یا با درخواست دهیاران بوده است و یا خودمان رصد کرده ایم توانستیم دو برابر تعهدات خود را طی ۱۰ دوره انجام دهیم.

وی با توجه به آموزش دوره سرویس و نگهداری خودرو که برای سربازان و نیروهای مسلح و دوره سیستم انژکتوری پراید که در کمپ ترک اعتیاد برای بهبود یافتگان داشتند بیان کرد: آموزشهای مهارتی در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد و پیش تر فقط یک آموزشگاه آزاد فعال بود که با وقت گذاشتن و پیگیری و جلساتی که با اتاق اصناف داشته ایم به ۱۰ آموزشگاه افزایش یافت که ۵ تا از آنها افتتاح شدند و ۵ تا دیگر نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

رئیس فنی و حرفه ای ادامه داد: تنوع رشته ها در این مرکز در سال جاری زیاد بوده است و با ظرفیت سازی کارآموز جذب شد و با ادارات کمیته امداد و بهزیستی تفاهم نامه همکاری امضا کرده ایم که اینطور بتوانیم به مددجویان کمک کنیم و مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه کار آفرینان ، صاحبان مشاغل و کارگاه ها میتوانند از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استفاده کنند عنوان کرد: با توجه به سیاستهای کلی کاهش آسیب های اجتماعی و جرم زدایی و دستور موکد دادستان محترم در این خصوص و استقبال یک خانه بهبودی در شهرستان تا کنون دو دوره آموزشی برای ٣٠ نفر برگزار شد.

غلامپور گفت: با توجه به افزایش تنوع حرفه های آموزشی در مجموع ۳۰ حرفه مهارتی در سال جاری اجرا گردید که حسب درخواست و توانمندی مربیان بیش از ۶٠ حرفه آموزشی در بخش های دولتی و خصوصی قابلیت اجرا دارد و برای اولین بار در بخش میداوود یک کارگاه آموزشی فنی و حرفه ای راه اندازی شد و در حال برنامه ریزی و رایزنی جهت توسعه آموزشهای مهارتی این بخش هستیم و در شهر قلعه تل علیرغم مشکلات خاص در دو بخش خواهران و برادران در حال اجرای آموزش هستیم که محل کارگاه طراحی دوخت توسط آقای عباس بیگدلی از خیرین شهر قلعه تل برای مدت محدود تامین شده است و با توجه به ظرفیت های موجود و فرهنگ مناسب و استقبال بالایی از مهارت آموزی ، حمایت همه جانبه مسئولین و خیرین در بهسازی و راه اندازی ساختمان فنی و حرفه ای موجود(صندوق فرصت های شغلی قدیم) را میطلبد.

وی افزود: برای اولین بار با حمایت همه جانبه عبدالله ایزدپناه نماینده مجلس ، فرماندار شهرستان و عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سطح کشور المپیاد آزاد ملی مهارت در رشته فناوری خودرو که میزبان ۳۱ استان در شهرستان بودیم برگزار شد و نقش مهمی در معرفی استعداد ها و ظرفیت این شهرستان به عنوان قطب فناوری خودرو استان داشت و بی شک انگیزه ای در استقبال از مهارت آموزی و رونق بازار کسب و کار رشته فناوری خودرو میباشد ، خودروهای تامین شده جهت اجرای این مسابقه بیش از ۳۰ میلیارد قیمت داشتند و حسب نظر کارشناسان داور ملی شرکت کننده سطح مسابقات بسیار بالا بوده است و ۱۴٢میلیون تومان هزینه هدایای برندگان بوده که از طریق شرکت های اسپانسر تامین شده بود.

همچنین یادآور میشویم که شاهرخ زنگنه معاون اداره فنی و حرفه ای و مسئول آموزش مرکز و خبرنگاران حاضر در این جلسه نیز به ایراد سخن پرداختند که مشکلات و گلایه مندی ها نیز بیان شد و امیدواریم که پیگیری امور و دقت در موضوع در رفع مشکلات مهارت آموزی و استمداد و استقبال مسئولین شهرستان در تهیه و تامین شرایط بهینه و خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت بخشی به آموزشها در کاهش نرخ بیکاری موثر واقع شود.

تقدیر و تشکر مدیر فنی و حرفه ای از نهادها و اداراتی که در مسابقات آزاد فناوری خودرو همکاری داشتند

از همکاری و مساعدت فرمانده سپاه پاسداران سرهنگ سید اسلام موسوی ، عبدالله ایزد پناه نماینده مردم شهرستان های ایذه ، باغملک و دزپارت در مجلس ، بهروز فرج الهی فرماندار ، دکتر جاودان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان ، احمد رضا زنگنه مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آقای قیصری مدیر اداره نوسازی مدارس ، آقای پیش بین مدیر اداره جهاد کشاورزی ، مدیر نمایندگی سایپا اصغر حاجی زاده بختیاری ، صابر نادری مدیر هتل و مهمانپذیر سایر بزگواران تقدیر و تشکر بعمل می آید.

در پایان از همکاری و مساعدت همه جانبه کلیه همکاران که از بدو مسئولیت اینجانب بنده را در نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و خدمات رسانی به مردم شریف ، ولایت مدار ، شهید پرور و انقلابی شهرستان باغملک همراهی مینمایند کمال سپاسگزاری را دارم.


کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۲۰۳۰۰۲۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *