اخبار داغ

از خطوط قرمز خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین و دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ِآخرین وضعیت گفتگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند. وزیر خارجه در این گفت‌وگو گفت: به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر […]

اشتراک گذاری
25 بهمن 1400
197 بازدید
کد مطلب : 142285

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین و دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ِآخرین وضعیت گفتگوها در وین بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه در این گفت‌وگو گفت:

به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است عقب نشینی نخواهیم کرد.

برخی شتاب‌زدگی‌ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است. ضروری است در هرگونه پیشنهادی، حقوق و مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود.

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین نیز بیان کرد:

مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و لازم است همه طرف‌ها با انعطاف و در نظرداشت مقدورات و محدودیت‌های یکدیگر به پیشرفت مذاکرات کمک کنند.

طرفین توافق کردند تا رایزنی و مشورت‌های نزدیک بین طرفین برای پیشبرد روند مذاکرات ادامه یابد. روند مذاکرات نیز در مجموع مثبت ارزیابی شد.

کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۱۲۵۰۰۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *