اخبار داغ

نشست خبرنگاران با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک

در این نشست عنوان شد: خبرنگار باید چشم بینا و زبان گویای جامعه باشد، خبرنگاران نیاز اساسی جامعه را عنوان کنند و وارد حاشیه نشوند ، زیرا حواشی باعث دلزدگی مردم از آن رسانه میشود، طرح الحاقی در شهر هنوز انجام نشده است و مردم نباید زمینی خرید و فروش کنند ، زیرا مبنای قانونی […]

اشتراک گذاری
18 بهمن 1400
74 بازدید
کد مطلب : 141962

در این نشست عنوان شد: خبرنگار باید چشم بینا و زبان گویای جامعه باشد، خبرنگاران نیاز اساسی جامعه را عنوان کنند و وارد حاشیه نشوند ، زیرا حواشی باعث دلزدگی مردم از آن رسانه میشود، طرح الحاقی در شهر هنوز انجام نشده است و مردم نباید زمینی خرید و فروش کنند ، زیرا مبنای قانونی ندارند، از دو طایفه بزرگ محمدی و محمد موسایی تقاضا داریم که با خاتمه دادن به جریانات ، موجبات آرامش خود و منطقه را فراهم کنند، تکلیف سه صندوق دار وام خانگی مشخص شد که یا برای آنها کیفر خواست صادر شد و یا در حال صادر شدن میباشد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از اوربه نیوز، نشست خبرنگاران با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در محل دفتر ایشان برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در تمام موضوعات اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و…خبرنگار باید اخبار خود را انتشار دهد و شخصی را مرتب تمجید یا نقد نکند.

سهراب لهراب با بیان اینکه خبر یک خبرنگار مثل حق الناس است افزود: تمام کلمات و جملاتی که یک خبرنگار به کار میبرد را باید بداند چطور عنوان کند و ممکن است با انتشار یک خبر تاثیرات مثبت یا منفی زیادی بر مردم شهر حاکم شود.
وی ادامه داد: انتظار میرود که اخبار امنیتی و قضائی با این نهادها هماهنگ شود تا مشکلی در شهر به وجود نیاید و از مدیران تلاشگر نیز تقدیر شود و آنها برای ادامه کار بیشتر تشویق شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با اشاره به مشکلات و نکاتی که در شهر وجود دارد و خبرنگاران حاضر در جلسه آنها را بیان کردند عنوان کرد: با توجه به معضل ترافیک میتوان گفت که شهر باغملک جایی برای گسترش ندارد و در این زمینه از سروان موسوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری تقدیر و تشکر میکنیم که با پیگیری های خود باعث تغییراتی در شهر شده اند.

وی بیان کرد: دیوار درمانگاه شماره یک که پیشتر نیز برخی پایگاه های خبری به این موضوع اشاره کردند با پیگیری های انجام شده اکنون پرونده آن در کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال بررسی است و با توجه به طی کردن پروسه قانونی این مشکل حل خواهد شد ، در زمینه قصابی های روستای بارانگرد با احضار قصابان ، آنها بهانه تراشی میکنند که برای این موضوع بالغ بر ۱۰۰ پرونده قضائی تشکیل شده است و تعدادی نیز پلمپ شدند و قرار است طی جلساتی راهکارهایی برای این کشتارهای غیر مجاز ارائه شود.

لهراب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با اشاره به نانوایی هایی که قبل از تایم کاری تعطیل میشوند و فروش آرد یادآور شد: دستور پلمپ دو نانوایی بخاطر فروش آرد صادر شد و کسانی که اقدام به آزاد فروشی آرد کنند و شناسایی شوند برخورد خواهیم کرد و حقوق مردم برای ما مهم است.

وی ضمن گلایه از خبرنگاران گفت: بیش از یک سالی میشود که گزارشی به این نهاد ارسال نشد و انتظار داریم که گزارشات نهاد ها و…..برای ما ارسال شود تا با قاطعیت پیگیری شود و اگر تخلفی بود برخورد جدی خواهیم داشت ، محله کاردانش و کنده کاری های خیابان ها نیز بررسی خواهد شد ، برای بحث سگ های ولگرد با دستوراتی که به شهرداری داده شد بسیاری جمع آوری شدند و اقداماتی در خصوص مابقی نیز از طریق شهرداری در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با اشاره به سایر گزارشات بیان کرد: برای امور عشایر نیز مکاتباتی انجام شد و پیگیر هستیم که سهمیه واقعی به دست عشایر برسد و در زمینه بحث چمن مصنوعی اگر به تخلفی برخورد کنیم قطعا ورود خواهیم کرد.

وی در زمینه شهردار و شورای شهر دوره قبل افزود: بالغ بر ۲۰ پرونده قضائی برای دوره قبل تشکیل شد که پرونده های ترمینال ، پارک تلاش ، توالت های جلوی بانک ملی ، استخدامی ها ، تالار ورودی و…..پیگیری شد و ثابت شد که تخلفاتی وجود داشته است ، برای تخلیه منازل سازمانی نیز ورود شد و تعدادی تخلیه کردند و بقیه نیز در حال تخلیه هستند.

لهراب دادستان شهرستان بیان کرد: در زمینه آلودگی های محیط زیست و رودخانه ها تا کنون متاسفانه هیچ گونه گزارشی وجود نداشت و چندین مورد در جهاد کشاورزی وجود داشت که حل شد ، ولی منابع طبیعی نیز کم کاری هایی داشته است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن موظف است روستاهایی که طرح هادی دارند از تغییر کاربری آنها جلوگیری کند تا دلالان زمین ها را به قیمت بالا نفروشند ، طرح الحاقی در شهر هنوز انجام نشده است و مردم نباید خرید کنند ، زیرا در این زمین ها سهم شهرداری ، فضای سبز ، آموزش و پرورش ، جاده و….وجود دارد و مردم ضرر خواهند کرد که در صورت خرید دستگاه قضائی هیچگونه حمایتی نخواهد کرد و این خرید و فروش ها مبنای قانونی ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان در زمینه خودکشی عنوان کرد: با جلوگیری از مراسمات خودکشی اصل موضوع حل نخواهد شد و باید با پیشگیری ، روانشناسی ، آموزش و پرورش ، فوریتی و حمایت از جوانان ، این معضل حل شود و در زمینه آب قلعه تل و بارانگرد نیز ورود شد که امیدواریم بزودی این مسئله حل شود.

وی با اشاره به بحث روستای پتک افزود: از دو طایفه بزرگ و محترم محمد موسایی و محمدی انتظار داریم که به بحث های خود خاتمه دهند و مردم نیز منتظر ختم به خیر شدن این موضع هستند و اگر کسی تیر اندازی و یا تعرض کند با آن برخورد جدی خواهیم داشت ، انتظار داریم که این عزیزان بحث را خاتمه دهند که از فرمانده انتظامی شهرستان برای ایجاد امنیت و آرامش در این منطقه قدردانی میشود.

لهراب دادستان شهرستان در زمینه صندوق های خانگی گفت: هر سه پرونده حامد لطفی ، خانم محمدی و خانم ممبینی با کیفر خواست به دادگاه ارسال و منتظر صدور رای هستیم و تا ماه آینده مشخص خواهند شد ، زیرا ۴ هراز نفر از صندوق حامد لطفی را خود دستگاه قضائی تهاتر انجام داد و اگر این موضوع پیگیری نمیشد ممکن بود مشکلات بزرگ تری رُخ دهد که بعد از وقت گذاشتن چندین ماهه این موضوع نیز ختم به خیر شد.

وی در پایان افزود: از نماینده مجلس ، امام جمعه ، شهردار ، فرماندار و مسئولین انقلابی که با حمایت خود در راستای حل مشکلات شهرستان گام برمیدارند کمال تقدیر و تشکر را داریم.


کدخبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۱۱۸۰۰۱۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *