اخبار داغ

گفتگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری امشب سه ‎شنبه ۵ بهمن ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت. رئیس جمهور در این گفتگو اظهار کرد: در سیاست بین‎المللی فعالیت و تلاش بسیاری داشتیم و داریم اما در همه حوزه‎ها متوازن عمل نشده است، به ظرفیت ‎های […]

اشتراک گذاری
05 بهمن 1400
185 بازدید
کد مطلب : 141631

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری امشب سه ‎شنبه ۵ بهمن ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن گفت.

رئیس جمهور در این گفتگو اظهار کرد: در سیاست بین‎المللی فعالیت و تلاش بسیاری داشتیم و داریم اما در همه حوزه‎ها متوازن عمل نشده است، به ظرفیت ‎های تجاری و اقتصادی همسایه‎ها باید توجه داشته باشیم.

مذاکرات را پیش می‌بریم اما همه‌چیز مذاکره نیست

آیت الله رئیسی گفت:

ما مذاکرات را پیش می‌بریم اما همه‌چیزمان مذاکره نیست.سفر ما به روسیه پر از لبخند بود اما نتیجه سفر باید توسعه در همه زمینه ها و تأمین منافع مردم باشد و این‌که محصول یک سفر فقط لبخند باشد سودی ندارد.

در خنثی‌سازی تحریم‌ها یکی از راه‌های ما ارتباط با روسیه است.میزیت ‎هایی در دو کشور وجود دارد که می‎تواند مورد استفاده باشد. روابط تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و روسیه می تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد و کالاهای استراتژیک‌ وارد و محصولات کشاورزی را صادر کنیم‌.

دولت سیزدهم به دنبال توجه به ظرفیت عظیم همسایه‎ها و توازن در روابط بین‎الملل است.به تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان رفتم و روابط را چندین برابر کردم.

واکنش رئیس جمهور به مذاکره مستقیم با آمریکا

رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: درخواست مذاکره مستقیم از طرف آمریکا مدت‎هاست مطرح شده است، هم در دولت سیزدهم و هم در دولت‌های قبل.

تا الان مذاکره مستقیم با آمریکا نداشته‎ ایم.در صورتی که طرف‌های مقابل آماده‌ باشند که تحریم‎های ظالمانه علیه ملت ایران را بردارند، زمینه‌ برای هرگونه‌ توافق وجود دارد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد که در نشست ۳ ساعته با رئیس جمهور روسیه از ابتدا تا انتها درباره مسایل مختلف با محوریت منافع مردم ایران گفتگو کردیم.

وام مسکن و ساخت مسکن ۴ میلیون هم وعده ماست و هم نیاز کشور

سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: وام مسکن با قوت پیگیری می‌شود. ساخت مسکن هم که با برخی سیاه‌نمایی‌ها رو روبه‌روست طبق وعده صادقانه‌ای که به مردم دادیم پیگیری می‌شود.

در جلسه ستاد اقتصادی قرار شد کارگروهی از بخش‌های مختلف مامور شوند تا بتوانیم برای مساله اجاره بها فکری داشته باشیم.

اجاره بها از نگرانی‎های جدی مردم و خانواده‎ها است که دولت باید حتما در این ارتباط مساعدت داشته باشد و همان کارگروه به زودی برنامه های خود را اعلام می‌کند و ما هم اطلاع رسانی می‌کنیم تا تسهیلاتی نسبت به اجاره بها باشد.

رئیس‎ جمهور با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج حتماً متناسب با تورم ادامه می‌یابد، گفت:

تشویق جوانان به ازدواج فقط با حرف زدن نمی‎شود و دولت برای این کار تمهیداتی اندیشیده است.

وام ازدواج حتما برقرار است، بنای ما تشویق جوانان به ازدواج است. پرداخت وام ازدواج حتماً متناسب با تورم ادامه می‌یابد. دولت سیزدهم می‌خواهد “دولت صادق الوعد” باشد.

بنای ما بر کنترل تورم است‌ و گزارش مرکز آمار و بانک مرکزی و مراجع اقتصادی هم نشان‌دهنده موفقیت دولت در این زمینه است. بودجه ۱۴۰۱ بر اساس پیش‌بینی‌ رشد اقتصادی تنظیم شده است. کنترل قیمت‌ها مساله‌ای‌ مهم و خواسته‌ به‌حق مردم‌ است که دولت خود را موظف به آن می‌داند.

نقدینگی باید مدیریت شود و به سمت تولید بیاید

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته توجه بیشتر به سود بانک‌ها بوده است؛ بانک‌ها فقط به منافع خود توجه دارند. اگر نقدینگی در بانک‌ها به سمت تولید رود، خوب است اما در غیر اینصورت ضرر است. هر شرکت یا بانکی که دستورات دولت که به نفع مردم است را اجرا نکند، برخورد و مدیر آن برکنار خواهد شد.

خط قرمز ما در حذف ارز ترجیحی معیشت مردم است

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در یک مقطع بر اساس شرایطی ایجاد شد اما موجب رانت، فساد، ارتباطات ناسالم‌ شد. این ارز باید دو سه سال قبل حذف می‌شد اما به دولت سیزدهم کشیده شد‌

در حذف ارز ترجیحی به سه نکته توجه داریم: اجماع نسبی مجلس و دولت، اقناع نخبگان و افکارعمومی‌ و حفظ قدرت خرید مردم در کالاهایی که قیمت‌شان تغییر می‌یابد‌، بهتر است درآمد ناشی از حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به‌صورت کارت اعتباری به مردم داده شود‌

خط قرمز ما در حذف ارز ترجیحی معیشت مردم است و به هیچ عنوان در اصلاحات اقتصادی راضی به آسیب‌دیدن سفره مردم نمی‌شویم‌، وضعیت بورس از میراث‌های به‌جا مانده دولت قبل است‌. بورس به هیچ عنوان نباید قلک تأمین مالی دولت باشد، صبح فردا، وزیر اقتصاد راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس را به مردم اعلام می‌کند.

از ارتباط با مردم لذت می‎برم

سید ابراهیم رئیسی گفت: یکی از اولویت‌های جدی سازمان برنامه و بودجه‌ کمک به ارتقاء ناوگان حمل و نقل شهری است‌هوای پاک از حقوق مردم است و از استانداران و دستگاه‌ها خواسته‌ایم وظایف‌ قانونی خود را با جدیت انجام دهند‌.

دولت از انتقاد استقبال می‌کند اما برخی از اظهارنظرها‌ گاهی با واقعیت همخوانی ندارد؛ اگر نگویم غیر منصفانه است. در این دولت کسی را اتوبوسی نیاوردیم و ملاک انتصابات شایسته‌سالاری بوده، نه ارتباطات حزبی و گروهی‌ و نسبت‌های فامیلی، بعد از طرح موضوع انتصابات فامیلی درخواست کردم ۵ نفر را اسم بیاورند که به عنوان مسئول دولت پیگیری کنم اما گفتند رسانه‌ها گفتند، ما هم گفتیم! انتصابات در دولت سیزدهم بر اساس روابط فامیلی و دوستی نبوده و این از نقاط قوت دولت است‌.

یکی دیگر از نقاط قوت دولت، سفرهای استانی است، من وقتی بین مردم می روم از این ارتباط و حضور در دل مردم و شنیدن حرف‌های آنها لذت می‌برم‌ و این که به محض برگشت از مسکو به کرمان رفتم هیچ زحمتی برای من نبود، یکی دیگر از نقاط قوت دولت هماهنگی تیم اقتصادی است ولی متاسفانه بعضاً با طرح برخی مسائل تلاش می‌شود به عنوان‌ نقطه ضعف جلوه دهند.

توصیه رئیسی به مردم درباره شیوع اومیکرون

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز به لطف خدا آمار ابتلا و مرگ‎ومیر ناشی از کرونا در کشور کاهش یافته است. اگرشیوه‎نامه‎های بهداشتی رعایت نشود، موج جدید اومیکرون فراگیر خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۰۵۰۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *