اخبار داغ

همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره ‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیلی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره ‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیلی از سوی شرکت ملی حفاری ایران همایشی تحت عنوان اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره ‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیلی برگزار شد. در این همایش که […]

اشتراک گذاری
28 دی 1400
65 بازدید
کد مطلب : 141343

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره ‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیلی از سوی شرکت ملی حفاری ایران همایشی تحت عنوان اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره ‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیلی برگزار شد.

در این همایش که با همکاری مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، اداره زمین شناسی و روابط عمومی در سالن اجتماعات ساختمان پایگاه عملیاتی شرکت برگزار گردید، دکتر حسن امیری بختیار از اساتید دانشگاه صنعت نفت سخنرانی کرد.

در این همایش معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی، مدیر امور مهندسی، روسای زمین شناسی و پژوهش و فناوری و شماری از متخصصان و کارشناسان بخش های عملیاتی، خدمات فنی حفاری ، سیالات و زمین شناسی حضور داشتند.

فرهاد محسنی رئیس اداره زمین شناسی شرکت در حاشیه این نشست تخصصی ، توضیح داد: در این همایش تاریخچه ای از اکتشاف و بهره ‌برداری مخازن نامتعارف و پیشرفت روش های نوین استخراج این گونه مخازن ارائه شد.

وی افزود: همچنین معرفی مزایا و چالش های استخراج این منابع با مخازن متعارف مقایسه گردید و سازندهای شیلی در کشور از دیگر مباحث طرح شده از سوی سخنران بود.

محسنی اظهار کرد: در جمع بندی موضوعات طرح شده عنوان گردید بر اساس تجارب جهانی بهره‌ گیری از این مخازن نیازمند بکارگیری روش های نوین و پیشرفته حفاری افقی، ایجاد شکستگی بزرگ مقیاس و فناوری پایش و کنترل ریز لرزه ای می باشد.

در پایان این همایش به پرسش های حاضران پاسخ داده شد.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۲۸۰۰۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *