اخبار داغ

موافقت با پیشنهاد منع تردد وسایل نقلیه بر روی پل سفید(هلالی) اهواز

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: طرح منع تردد وسایل نقلیه بر روی پل سفید(هلالی) در روزهای جمعه برای استفاده بهتر شهروندان از فضا و چشم انداز این پل به صورت آزمایشی اجرا می شود. هدایت الله زارع زاده، در این خصوص افزود:با توجه به پیشنهاد و درخواست فعالان گردشگری […]

اشتراک گذاری
23 دی 1400
81 بازدید
کد مطلب : 141152

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: طرح منع تردد وسایل نقلیه بر روی پل سفید(هلالی) در روزهای جمعه برای استفاده بهتر شهروندان از فضا و چشم انداز این پل به صورت آزمایشی اجرا می شود.

هدایت الله زارع زاده، در این خصوص افزود:با توجه به پیشنهاد و درخواست فعالان گردشگری و شهروندان، و پیگیری و مکاتبات اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان، فرمانداری و شهرداری اهواز برای منع تردد وسایل نقلیه برای دیدن پرندگان و پیاده روی بر روی پل سفید(پل هلالی) از چشم انداز های گردشگری، این موضوع روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان مطرح شد.

وی ادامه داد: مقرر شد روز های جمعه برای استفاده بهتر شهروندان از فضای پل، طرح منع تردد خودروها و وسایل نقلیه با اطلاع رسانی شهرداری در ورودی پل (میدان شهدا) و همکاری پلیس راهور اهواز در ماه های پایانی سال به صورت آزمایشی اجرا شود تا مردم لحظات شاد و همراه با آرامش را سپری کنند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: پیشنهاد می شود ادارات و دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری اهواز،میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی،فعالان گردشگری و انجمن های مردم نهاد محیط زیست با در نظرگرفتن نکات ایمنی و رعایت پروتکل های بهداشتی رویدادهایی برای استفاده شهروندان برنامه ریزی و اجرا کنند.

با بالا رفتن قدمت پل سفید،چشم انداز زیبا و همچنین ورود پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان به اهواز که در کنار این پل مستقر می شوند، جمعی از فعالان گردشگری و فرهنگی اهواز خواستار تعطیلی این پل در روزهای جمعه و تبدیل شدنش به پیاده راه شدند.

کمپین هایی نیز برای منع تردد خودروها در روزهایی جمعه بر روی این پل تشکیل شد.

پل سفید ، پل معلق یا پل هلالی اهواز یکی از نمادهای شهر اهواز محسوب می‌شود.

این پل با ۵۰۱/۲ متر طول دارای ۲ قسمت پل معلق (یکی ۱۳۶ متری و دیگری ۱۳۰ متری) و سه قسمت قوسی ۴۹ متری هست.

پل سفید(هلالی) اهواز در سال ۱۳۱۵ بر روی رودخانه کارون ساخته شده است.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۱۰۲۳۰۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *