اخبار داغ

مصرف آب،گاز و برق در شرکت فولاد خوزستان پایین است اما نوک پیکان حمله هستیم/از دست رفتن ۸ میلیارد دلار در سال بخاطر قطع برق

مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان: مصرف آب،گاز و برق در شرکت فولاد خوزستان پایین است اما نوک پیکان حمله هستیم/از دست رفتن ۸ میلیارد دلار در سال بخاطر قطع برق مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست با مدیران در همایش تبیین بیانیه چشم انداز گروه فولاد خوزستان در افق ۱۴۱۰ این مجموعه گفت: یکی […]

اشتراک گذاری
23 دی 1400
117 بازدید
کد مطلب : 141168

مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

مصرف آب،گاز و برق در شرکت فولاد خوزستان پایین است اما نوک پیکان حمله هستیم/از دست رفتن ۸ میلیارد دلار در سال بخاطر قطع برق

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشست با مدیران در همایش تبیین بیانیه چشم انداز گروه فولاد خوزستان در افق ۱۴۱۰ این مجموعه گفت: یکی از معضلات اصلی که در سالیان جدید ما در صنعت فولاد ایجاد داریم بواسطه اطلاع رسانی های نادرست و اشتباه است که باعث می شود بین مردم و صنعت فاصله شکل بگیرد و در نهایت منجر به صنعت ستیزی شود.

مهندس ابراهیمی به برخی از آدرس دهی های غلط در این خصوص اشاره کرد و افزود: میزان مصرف آب در صنعت فولاد معادل ۲ دهم مصرف کشور است اما همواره اولین صنعتی که مورد هجمه قرار می گیرد ما هستیم.

وی ادامه داد: تولید سالانه گاز در کشور ۲۲۰ میلیارد متر مکعب است که مصرف شرکت فولاد خوزستان ۱۱ میلیارد متر مکعب است که این میزان درحدود ۵ درصد مصرف کل کشور می باشد.
وی همچنین میزان مصرف برق در صنعت فولاد را ۱۰ درصد کل کشور دانست و تصریح کرد: ما در کشور ظرفیت رسیدن به ۳۲ میلیون تن تولید وجود دارد اما به واسطه سیاست¬های نادرست و نگاه¬های غلط در قطع برق، ۱۲ میلیون تُن تولید و مبلغی در حدود ۸ میلیارد دلار را از دست می دهیم.

لزوم سرمایه گذاری در بخش معادن

مهندس ابراهیمی یکی دیگر از چالشهای صنعت فولاد را بخش معادن دانست و گفت: تنها از ۸ درصد معادن بهره برداری می شود و متاسفانه در حوزه حوزه سرمایه گذاری معادن، اکتشاف و بهره برداری از آن سرمایه¬گذاری درستی صورت نگرفته که باید در سند چشم انداز به آن توجه خاصی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد افزود: اما با استراتژی های نادرستی که در توزیع صنعت فولاد اتفاق افتاده باعث شده از یک توسعه دریا محور به یک توسعه کویر محوربرسیم.
وی اتفاقات امروز را نتیجه تصمیم گیری دیروز دانست و بیان داشت: اگر می¬خواهیم رویداد¬های آینده را طوری رقم بزنیم که قضاوت درستی درمورد ما داشته باشند باید درست تصمیم بگیریم و درست فکر کنیم و برمبنای کار کارشناسی گام برداریم.

ظرفیت فعلی حمل ونقل جوابگوی افزایش تولید نیست

مهندس ابراهیمی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ باید ۲۰۵ میلیون تُن ظرفیت ریلی در کشور ایجاد شود و در حال حاضر این ظرفیت در حدود ۵۰ میلیون تُن است که از ۳۰ میلیون تُن آن استفاده می¬کنیم و کم کردن این فاصله نیازمند به یک عزم جدی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: ما به جای اینکه روی مباحث و طرح های توسعه ای تمرکز کنیم، به خاطر سیاست های متناقض و صدور روزانه بخشنامه¬ها و تغییرات پی در پی آنها زمان زیادی را صرف تأمین مواد اولیه می¬کنیم.
وی به سه طرح توسعه¬ای شرکت فولاد خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: رسیدن به افق ۱۴۰۴ ؛ طرح توسعه چابهار و طرح توسعه هرمزگان جزو اهداف توسعه ای ما هستند که باید با جدید دنبال شوند.

تجربه گذشته، چراغ راه آینده

مهندس ابراهیمی افزود: رفتن به سمت محصول نهایی و تکمیل زنجیره ارزش یکی از هدف های اصلی ماست و حداقل ۵۰ درصد تولید فولاد را باید به محصول نهایی تبدیل کنیم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان با اشاره به اینکه در گذشته شرکت فولاد خوزستان سهم ۲۵ درصدی تولید را دراختیار داشته، گفت: یکی از هدف گذاری های ما داشتن تفکر بزرگ است که باید در تمام مجموعه جاری و ساری شود، تجربه گذشته را باید چراغ راه آینده شود و با مطالبه عمومی و نگاه تحول گرا بحث انقلاب صنعتی چهارم را محقق سازیم.

کد خبر:۱۴۰۰۶۹۲۱۰۲۴۰۰۱۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *