اخبار داغ

وام ساخت ۴ میلیون مسکن به سازندگان رسید؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به گفته بسیاری از سازندگان و انبوه سازان، هنوز تسهیلات و همچنین مشوق‌های لازم در ساخت ۴ میلیون مسکن به سازندگان برای ساخت این تعداد واحد داده نشده است.  برای ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی میزان تسهیلات و همچنین نحوه اعطای آن‌ها مشخص شده است. طبق مصوبه میزان […]

اشتراک گذاری
22 دی 1400
84 بازدید
کد مطلب : 142472

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، به گفته بسیاری از سازندگان و انبوه سازان، هنوز تسهیلات و همچنین مشوق‌های لازم در ساخت ۴ میلیون مسکن به سازندگان برای ساخت این تعداد واحد داده نشده است. 

برای ساخت این ۴ میلیون واحد مسکونی میزان تسهیلات و همچنین نحوه اعطای آن‌ها مشخص شده است. طبق مصوبه میزان تسهیلات در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (به صورت تدریجی) است به طوری که در مرحله پی کنی-فونداسیون ۱۰ درصد، اسکلت – سقف ۴۰ درصد، سفت کاری ۲۵ درصد، نازک کاری ۲۵ درصد پرداخت می‌شود. بانک‌های عامل باید حداکثر تا ۲۰ درصد از کل مانده تسهیلات مشارکت مدنی را با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت کند.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۲۲۱۰۲۲۰۰۱۱

مهندس مسعود خدارحمی

خبرنگار و عضو خانه مطبوعات استان خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *