اخبار داغ

برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در استان خوزستان آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از آغاز به کار برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها خبر داد و گفت: جامعه هدف این برنامه که به صورت پایلوت در شهرستان هویزه انجام می شود، ۳۰۴ زن سرپرست خانوار در این […]

اشتراک گذاری
22 دی 1400
120 بازدید
کد مطلب : 141113

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از آغاز به کار برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها خبر داد و گفت: جامعه هدف این برنامه که به صورت پایلوت در شهرستان هویزه انجام می شود، ۳۰۴ زن سرپرست خانوار در این شهرستان هستند.

علی حسن زاده با اشاره به  اینکه برنامه کشوری آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها از سال ۷۵ با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره ی معلولیت‌های شایع و راه‌های پیشگیری از آنها شکل گرفت، افزود: این برنامه تا به امروز با تمرکز بر آموزش افراد (با تأکید بر زنان و افراد روستایی) و سایر گروه‌ها، در جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال، در تمام استان‌های کشور فعال است.

وی ادامه داد: هدف از این برنامه آگاهسازی افراد درباره ی عوامل ایجاد معلولیت ها و آموزش چگونگی پیشگیری از آنها و ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﺯﻳﺎﻥ ﺑﺨﺶ ﺍﻓﺮﺍﺩ، ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎ ﻭ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻫﺎ ﺑه ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﺳﻮﺩﺑﺨﺸﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﻭ ﺁﻳﻨﺪﻩ آنها ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﻲ ﮔﺬﺍﺭﺩ.

حسن زاده ضمن اشاره به اینکه دوره آموزشی مذکور از دی ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد بیان داشت:  با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۸ برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها که از سال ۹۵ برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام می شد متوقف گردید و اکنون پس از دوسال از نو در سطح زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی آغاز به کار کرده است.

وی گفت: عناوین این دوره شامل سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی- اسکلتی ، سلامت بینایی و شنوایی ، ژنتیک و مشاوره ژنتیک و ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ اعم از ترافیکی و غیرترافیکی است.

حسن زاده همچنین اظهار داشت:  کلیه مربیان دوره که شامل پزشک عمومی، کارشناس بهداشت و کارشناس روانشناسی هستند، پس از طی کردن دوره آموزشی و توجهی انتخاب شده اند.

گفتنی است ۲۸ هزار و ۶۱۰  زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان هستند.

کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۲۲۰۰۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *