اخبار داغ

کوهرنگ ؛ بهشت سفید

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هوژخبر، برزو فرامرزی ، دکترای اقلیم شناسی در یادداشتی نوشت: کشور ما ایران از لحاظ منابع آبی و خاکی و نیز از لحاظ اقلیمی دارای تنوع بسیار و جایگاه مناسب در جهان بوده است و یکی از استان هایی که از این حیث دارای وی‍‍ژگی […]

اشتراک گذاری
15 دی 1400
49 بازدید
کد مطلب : 140792

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هوژخبر، برزو فرامرزی ، دکترای اقلیم شناسی در یادداشتی نوشت:

کشور ما ایران از لحاظ منابع آبی و خاکی و نیز از لحاظ اقلیمی دارای تنوع بسیار و جایگاه مناسب در جهان بوده است و یکی از استان هایی که از این حیث دارای وی‍‍ژگی های منحصر به فرد است، استان چهارمحال و بختیاری با مرکزیت شهرکرد است که در زاگرس مرکزی واقع شده و یکی از مناطق بکر آن منطقه کوهرنگ با مرکزیت چلگرد در ۸۵ کیلومتری شهرکرد است.

باتوجه به ژئومورفولوژی یخچالی در زردکوه بختیاری که به دو قسمت اشکال فرسایشی وتراکمی یخچالی قابل تقسیم بندی است می توان گفت: تحولات اقلیمی در منطقه نشان دهنده ذوب تدریجی هسته های یخی موجود در آن است. وجود مخروط افکنه ها و هسته های یخی موجود تنها نمونه هایی با منشاء یخچالی در منطقه زردکوه است و از لحاظ ژئومورفولوژیک و همچنین توپوگرافی و اقلیمی از مناطق منحصر به فرد با جاذبه های طبیعی فراوان است.

هرچند چهار فصل سال منطقه کوهرنگ ویژگی های خاص خود را دارد و در طول سال نقاط آسایش با روش های علمی متفاوت مشهود است ولی فصل زمستان جایگاه ویژه ای در منطقه و کشور دارد.

سرما در این منطقه قبل از این که به عنوان مشکل و معضل دیده شود می تواند به شکل یک فرصت و موقعیت خاص برای دستیابی به پتاسیل های نهان و آشکار از نظر اقتصادی ، صنعتی، فرهنگی ، ورزشی، گردشگری و… تبدیل شود و به صورت علمی و عملی در رسیدن به آسایش و رفاه و استفاده صحیح از منابع محیطی و طبیعی برای عموم جامعه نمود پیدا کند.

درمنطقه کوهرنگ در فصل زمستان زیبایی های خاص و چشم انداز لذت بخش را خواهید دید و تا عمق وجود از آن طبیعت لذت خواهید برد. درفصل زمستان کوه ها و دشت ها کاملا سفید و درختان عریان درکنار جاده و مکان های مختلف چشم انداز زیبایی دارد؛ گویی خداوند آن را نقاشی کرده و تکه ای از بهشت را در آن جا قرار داده است.

کوه های سر به فلک کشیده و سفید زنجیروار شکوه و عظمت زاگرس را به رخ می کشد. برف و باران، پوشش گیاهی متنوع ، آب های جاری و یخ زده، سبزه های رو به سیاهی از سرما، قندیل های آویزان از درختان و سنگ ها، شیب های تند و ملایم و جانوران غلطان در برف و بوران و سرما، همه و همه عظمت خداوند و مخلوقات کردگار را نمایان می کنند؛ پس برای یک بارهم شده این طبیعت بکر و باشکوه را در فصل زمستان نظاره گر باشیم و لذت ببریم. چرا که کوهرنگ سرزمین زیبایی و زادگاه انسان های پاک و با ایمان و دلیر بوده و هست.گویی تاریخ را نه از کتاب ها بلکه از نزدیک احساس خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۱۵۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *