اخبار داغ

دولت‌ آمریکا‌ رکورد‌ بودجه‌ نظامی‌ را‌ شکست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کاخ‌سفید روز گذشته اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «قانون اختیارات دفاع ملی» را برای سال مالی ۲۰۲۲ امضا کرد که به دولت اجازه می‌دهد ۷۷۰ میلیارد دلار برای مسائل دفاعی هزینه کند. این مبلغ ۲۵ میلیارد بیشتر از آن‌چیزی بود که دولت جو بایدن تقاضا کرده بود؛ […]

اشتراک گذاری
08 دی 1400
164 بازدید
کد مطلب : 140441

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، کاخ‌سفید روز گذشته اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «قانون اختیارات دفاع ملی» را برای سال مالی ۲۰۲۲ امضا کرد که به دولت اجازه می‌دهد ۷۷۰ میلیارد دلار برای مسائل دفاعی هزینه کند.

این مبلغ ۲۵ میلیارد بیشتر از آن‌چیزی بود که دولت جو بایدن تقاضا کرده بود؛ چراکه جمهوری‌خواهان آن را برای مقابله با پیشرفت‌های نظامی چین و روسیه ناکافی ارزیابی کردند و توانستند نظر اکثر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا را برای افزایش بیشتر بودجه در نسخه‌های مربوط به لایحه دفاعی جلب کنند. این لایحه در کنگره با ۳۶۳ رای موافق دربرابر ۷۰ رای مخالف و در سنا با ۸۹ رای موافق دربرابر ۱۰ رای مخالف، تصویب شده بود.

بودجه دفاعی آمریکا در بازه هفت‌ساله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، ۱۳۱ میلیارد دلار رشد داشته است. در سال ۲۰۱۶ بودجه دفاعی آمریکا با گردش کمتر از ۱ درصد به ۶۳۹.۸۶ میلیارد دلار رسید. بودجه دفاعی آمریکا در شرایطی نسبت‌به سال گذشته ۵ درصد رشد را به‌همراه داشته که با خروج آمریکا از افغانستان، چندین میلیارد دلار در هزینه‌های دفاعی این کشور صرفه‌جویی صورت گرفته است.

کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۰۸۰۰۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *