اخبار داغ

شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی تفاهمنامه همکاری امضاء کردند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی در حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه همکاری امضاء و مبادله کردند. این تفاهنمامه در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی به امضاء دکتر حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت […]

اشتراک گذاری
07 دی 1400
52 بازدید
کد مطلب : 140394

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی در حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تفاهمنامه همکاری امضاء و مبادله کردند.

این تفاهنمامه در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی به امضاء دکتر حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی رسید.

تفاهمنامه ملی حفاری و جهاد دانشگاهی در راستای ایجاد تعاملات لازم برای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌ها در زمینۀ علم و فناوری و نیز بهره‌گیری از فرصت‌های فناورانه برای پاسخ به نیازهای صنعت نفت در زمینۀ نوسازی و بازسازی دستگاه های حفاری تنظیم و مبادله شده است.

براساس مفاد این سند همکاری جهاد دانشگاهی برای بازسازی و تعمیرات اساسی، تامین و نصب و راه اندازی ماشین آلات ، تجهیزات مورد نیاز را در اختیار داشته و اجرای برنامه های عملیاتی متناظر با آن و همچنین در جهت استاندارد سازی و تامین نیاز های مرتبط با برنامه ریزی خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز دکل های مربوط را برای جبران نواقص ساخت داخل در جهت انجام موضوع تفاهم نامه را به عهده خواهد گرفت.

شرکت ملی حفاری ایران نیز تعیین و تامین برنامه نیازمندی های فنی لازم برای خرید تجهیزات و ماشین آلات دستگاه های حفاری را به عهده دارد و شرکت ملی نفت ایران به عنوان عالی ترین سیاست گذار برنامه ریزی، توسعه و استفاده از دکل های حفاری بدون خدشه وارد شدن به منابع مالی در تامین نیازهای داخلی و تولیدات نفتی خود، نقش حمایتی و پشتیبانی از شرکت ملی حفاری ایران جهت امکان جبران خدمات بازسازی و تعمیرات اساسی را عهده دار خواهد بود.

در حاشیه امضاء این تفاهمنامه دکتر گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این شرکت هم‌ اکنون با در اختیار داشتن ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، ناوگان گسترده‌ ای از ماشین‌آلات ترابری و پشتیبانی، دستگاه ‌های جانبی حفاری، تجهیزات اسیدکاری، سیمان‌کاری و لوله‌گذاری، بیش از ۷۰ درصد از خدمات مورد نیاز حفاری را برای شرکت‌ های نفتی ایرانی فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: بازسازی، نوسازی و ارتقا کیفی ناوگان عملیاتی شرکت جزو لاینفک کار حفاری است و بر این اساس و با انعقاد این قراداد بیش از سی دستگاه حفاری در مدت پنج سال در مدار بازسازی و نوسازی قرار خواهد گرفت.

دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز جهاد دانشگاهی را نهادی عمومی و غیردولتی عنوان کرد که دارای تجربیات ارزشمند در زمینه های مختلف به ویژه پروژه های نفتی خاصه ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری است.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۱۰۰۷۰۱۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *