اخبار داغ

در چهل و دومین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران ،  دستگاه حفاری ۳۱ فتح همزمان عنوان “دکل” و “اردوگاه'” نمونه سال ۱۴۰۰ را کسب نمود.

به مناسبت همین دستاورد، مصاحبه ای اختصاصی از طرف خبرنگار پایگاه خبری تجهیز نیوز با رؤسای محترم این دستگاه حفاری انجام گرفت. درین گفتگو مهندس علی میرزازاده و مهندس حیدر بلادی رؤسای دستگاه  ۳۱فتح شرکت ملی حفاری ایران ،  ضمن معرفی خود و همچنین سوابق کاری و تحصیلیشان ، اطلاعاتی را در زمینه فعالیت های […]

اشتراک گذاری
02 دی 1400
156 بازدید
کد مطلب : 140030

به مناسبت همین دستاورد، مصاحبه ای اختصاصی از طرف خبرنگار پایگاه خبری تجهیز نیوز با رؤسای محترم این دستگاه حفاری انجام گرفت. درین گفتگو مهندس علی میرزازاده و مهندس حیدر بلادی رؤسای دستگاه  ۳۱فتح شرکت ملی حفاری ایران ،  ضمن معرفی خود و همچنین سوابق کاری و تحصیلیشان ، اطلاعاتی را در زمینه فعالیت های دستگاه حفاری ۳۱ فتح ، در اختیار پایگاه خبری تجهیز نیوز قرار دادند.

اینجانب علی میرزازاده دارای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی- نفت حفاری و بهره برداری و کارشناسی ارشد مهندسی نفت – اکتشاف دارای ۱۵ سال سابقه کار هستم، همچنین حدود ۹ سال است که به عنوان رییس دستگاه در دکل های مختلف شرکت ملی حفاری و هم اکنون در دکل ۳۱ فتح مشغول به فعالیت میباشم .

اینجانب حیدر بلادی  رییس دستگاه ۳۱ فتح دارای مدرک تحصیلی  کارشناسی ارشد مخازن هیدروکربوری  و ۱۵سال سابقه کار و حدود ۹ سال به عنوان ریس دستگاه   دکل های حفاری مختلف و دستگاه ۳۱ فتح مشغول به فعالیت هستم.

رؤسای این دکل حفاری در معرفی توان عملیاتی دستگاه ۳۱ فتح افزودند:
این دستگاه با توان ۲۰۰۰ اسب بخار و توان حداکثر حفر ۷۰۰۰ متر عمق نهایی در سال ۱۳۸۹ وارد ناوگان شرکت ملی حفاری گردید. این دکل در مناطق عملیاتی آزادگان  و گستره مناطق نفت خیز جنوب و اکتشافی  فعالیتهای گسترده ای را در ضمینه حفر چاه های نفت و گاز داشته است که به واسطه توان کاری و علمی پرسنل زحمت کش آن همواره جز بهترین دکلهای عملیاتی کشور به شمار میرود .

ایشان با توجه به زحمات پرسنل این دستگاه در مورد رکورد تاریخی این دستگاه در سال ۱۳۹۹ گفتند:
این دکل و پرسنل زحمت کش آن موفق شدن در سال ۱۳۹۹ با توجه به قرارگیری اهداف اکتشافی پروژه رام-۱ در استان خوزستان در عمق عمودی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر، رشته جداری میانی ۳/۸ ۱۳ اینچ این چاه در عمق ۳ هزار و ۴۷۳ متری با موفقیت طراحی، رانده و نصب شد. حفره فاز ۱/۲ ۱۷ اینچ این چاه با شرایط هیدرولیکی بسیار محدود و در سازندهای رسی و چسبنده آغاجاری، میشان و گچساران با حداکثر فشار کاری استند پایپ ۳ هزار پام حفاری شد و پس از بهسازی حفره در یک Round Trip با موفقیت رانده شد.

تاکنون در دنیا چنین رشته جداری عمیقی در چند چاه نفت و گاز و در آب‌های عمیق (آب‌های با عمق بیش از ۱۲۵ متر) رانده شده است. در ایران نیز تنها در چاه گلمهک-۱، جداری مشابه در عمق ۴ هزار و ۲۰۱ متری رانده شده بود که می‌توان عمق این جداری را در رتبه نخست قلمداد کرد.

در ادامه این گفتگو نیز با اشاره به وضعیت کلی و فعلی دستگاه بیان داشتند :
دکل ۳۱ در کل ۳۰ حلقه چاه در مناطق مختلف و همچنین دو حلقه چاه اکتشافی را حفاری کرده است. این دستگاه حفاری هم اکنون در منطقه شاهینی در فاصله ۱۷۰ کیلومتری عسلویه در حال فعالیت اکتشافی در عمق ۱۴۰۰ متری  میباشد .

در پایان هم با تقدیر از زحمات شبانه روزی  تمامی پرسنل این دستگاه حفاری اظهار داشتند:
کلیه پرسنل در چند سال اخیر با حضور در کلاسهای آموزشی مرتبط با صنعت نفت و حفاری چاه های نفت و گاز توانسته اند با علم و دانش روز آشنا شوند و در پیشبرد اهداف شرکت ملی حفاری و همچنین استفاده در مراحل مختلف کاری دکل ۳۱ ؛ رشد و شکوفایی روز افزونی را داشته باشند .

شایان ذکراست که  دکل ۳۱ فتح ، زیر نظر مدیریت عملیات ۲  به مدیریت مهندس الماسیان می باشد‌  .

کدخبر‌: ۱۴۰۰۷۰۲۱۰۰۲۰۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *