اخبار داغ

طرح صدور نسخه الکترونیک در خوزستان اجرایی شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، طرح صدور نسخه الکترونیک در مراکز درمانی و بیمارستانی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در خوزستان شروع شد تا گامی اساسی برای حذف نسخه کاغذی برداشته شود. مدیرکل بیمه سلامت خوزستان روز چهارشنبه در این باره، گفت:اجرای طرح ملی صدور نسخه الکترونیک دارای مزیت‌های زیادی است که مهمترین آن […]

اشتراک گذاری
01 دی 1400
98 بازدید
کد مطلب : 139993

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، طرح صدور نسخه الکترونیک در مراکز درمانی و بیمارستانی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در خوزستان شروع شد تا گامی اساسی برای حذف نسخه کاغذی برداشته شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان روز چهارشنبه در این باره، گفت:اجرای طرح ملی صدور نسخه الکترونیک دارای مزیت‌های زیادی است که مهمترین آن دسترسی سریع به شناسنامه سلامت فرد و رسیدگی به اسناد پزشکی در کوتاه‌ترین ‌زمان ممکن بدون استفاده از کاغذ است.
دکتر علی خسروی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای همه مراکز درمانی دانشگاهی ، دولتی و خصوصی الزامی است افزود: با اجرای این طر ح از امروز صدور دفترچه‌های درمانی در دفاتر عمومی پیشخوان دولت متوقف شده است.
وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر”سندرسی” ۹۹ درصد از بیمارستان های دانشگاهی و بیمارستان دولتی ، ۹۲درصد در درمانگاه های خصوصی طرف قرارداد و ۱۰۰درصد در مطب های خصوصی به صورت خودکار و سیستمی انجام شده است ادامه داد: البته امکان دارد در مناطق محدودی در خوزستان که دسترسی آسان و سریع به اینترنت نداشته باشند مشکلاتی پیش آید که تمهید لازم برای آن پیش بینی شده است.
خسروی بیان کرد: انتظار می‌رود با اجرای کامل طرح صدور نسخه الکترونیک، مجموع حوزه سلامت به سمت دیجیتالی برود که این مساله به نفع نظام سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌ها خواهد بود.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه تاکنون چهارهزار ساعت نشست تخصصی برای اجرای بهتر طرح صدور نسخه الکترونیک که از آن به عنوان “مگا پروژه” از آن نام برده می شود در استان انجام شده است افزود:حدود ۹۳تا ۹۶درصد زیرساخت‌های این طرح آماده شده و امیدواریم در چند ماه آینده نواقص و نارسایی‌های آن برطرف شود.
وی گفت:هماهنگی لازم برای سندرسی بیمه تکمیلی با ۲ بیمه آتیه سازان و دی انجام شده است تا به صورت الکترونیک اسناد ارسالی را بررسی و تایید کنند.
حدود ۲.۴میلیون نفر از جمعیت خوزستان زیرپوشش بیمه سلامت و ۲.۳میلیون نفر زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون نشست‌های زیادی در ابعاد مختلف طرح صدور نسخه الکترونیک در استان برگزار شده افزود:طرح صدور نسخه الکترونیک از قبل در همه ۳۲ بیمارستان و مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در خوزستان اجرایی شده است.
دکترعلی ولی منش افزود:صدور نسخه الکترونیک در موسسه‌های درمانی خصوصی طرف قرارداد از امروز(اول دی) الزامی است.
وی ابراز امیدواری کرد تا اجرای این طرح ملی به بهبود کیفی نظام سلامت ، جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی و پیشگیری از بیماری ها با شکل گیری شناسنامه سلامت افراد و کاهش هزینه درمان منجر شود.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۱۰۰۱۰۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *