اخبار داغ

بیش از ۴۳ هزار نوزاد در پایگاه های بهزیستی خوزستان غربالگری شنوایی شدند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، مدیر کل بهزیستی استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر در استان خوزستان  ۴۱ پایگاه غربالگری شنوایی  تحت نظارت بهزیستی در ۲۵ شهرستان مستقر هستند  و از ۶ماهه اول سال جاری  تاکنون تعداد ۴۳هزار و ۷۰۲ نوزاد را مورد معاینه […]

اشتراک گذاری
29 آذر 1400
126 بازدید
کد مطلب : 139894

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، مدیر کل بهزیستی استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر در استان خوزستان  ۴۱ پایگاه غربالگری شنوایی  تحت نظارت بهزیستی در ۲۵ شهرستان مستقر هستند  و از ۶ماهه اول سال جاری  تاکنون تعداد ۴۳هزار و ۷۰۲ نوزاد را مورد معاینه قرار داده اند .

غلامرضا صدیق راد افزود: از میان نوزادان معاینه شده  ۴۸۱نوزاد مشکوک به افت شنوایی بوده و جهت آزمایشات تشخیص ، به کلینیک های شنوایی شناسی ارجاع و از این تعداد ۹۴ کودک  با تشخیص قطعی افت شنوایی  جهت مداخلات طبی،توانبخشی به مراکز مربوطه  ارجاع  داده شده اند.

وی با بیان اینکه ؛غربالگری شنوایی نوزادان، بخشی از یک برنامه سه بخشی است که به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام کم شنوایی شناخته می شود ،اهداف این طرح را ،غربالگری شنوایی نوزادان تا قبل از ۱ ماهگی، تشخیص کم شنوایی تا قبل از ۳ ماهگی و مداخله بهنگام تا قبل از ۶ ماهگی عنوان کرد.

صدیق راد گفت: در این برنامه کلیه نوزادان در بدو تولد در تمام طول سال در مراکز بهداشت و یا زایشگاه ها  با استفاده از دو تست AOAE و تست    AABR مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد:در تست AOAE، حلزون گوش ارزیابی می شود و در تست AABR، وضعیت دستگاه شنوایی نوزاد تا ساقه مغز مورد بررسی قرار می گیرد.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۰۹۲۹۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *