اخبار داغ

شاخص آماده به کاری در فولاد اکسین ۹۱ درصد است

معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین گفت: در حوزه بهره‌وری و طبق استاندارد جهانی عدد ۸۴% مطلوب است اما شاخص آماده به کاری خط تولید فولاد اکسین به ۹۰  تا ۹۱% می‌رسد‌. محسن ابوعلی، معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ و بعد از تغییر مدیرعامل […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1400
121 بازدید
کد مطلب : 139760

معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین گفت: در حوزه بهره‌وری و طبق استاندارد جهانی عدد ۸۴% مطلوب است اما شاخص آماده به کاری خط تولید فولاد اکسین به ۹۰  تا ۹۱% می‌رسد‌.

محسن ابوعلی، معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ و بعد از تغییر مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، تیم مدیریتی جدید با نگاهی تازه مسیر پیشرفت و ترقی را ادامه داد؛ در این میان انتصاب مدیرعامل جدید آقای آسیابان که از بدنه شرکت بوده و جزو نفراتی هستند که  از زمان آغاز فعالیت مجتمع در سال ۱۳۸۶ در مجموعه بودند، سبب شد تا با ایجاد همدلی در پرسنل و مدیران شرکت، از همان ابتدا تغییر ساختار و نگرش به وجود آید و فرایند رشد مجموعه تسریع شود.

ابوعلی در رابطه با راندمان های شرکت در حوزه بهره وری افزود: در حوزه بهره وری و طبق شاخص های استاندارد جهانی عدد ۸۴% مطلوب است و این در حالی است آماده به کاری خط تولید ما ۹۰  تا ۹۱% است و این یعنی ما در فولاد اکسین توانستیم شاخص ۸۴% را به ۹۱ % ارتقا بدهیم و در حد استاندارد شرکتهای اروپایی قرار بگیریم.

این مقام مسئول در شرکت اکسین با اشاره به افزایش تولید در این مجموعه ادامه داد: در شرایط کنونی کاهش توقفات اضطراری در کمترین مقدار مجاز خود قرار دارد و این سبب شده تا ما در اکسین افزایش تولید داشته باشیم و تولید را به بالاترین مقدار برسانیم به گونه ای که سبد تولید ما هر ماه بالای ۷۰ هزار تن تولید ورق است که انواع ورق های تولیدی با سبدهای متفاوت را شامل می شود.

ابوعلی با اشاره به تولید ورق‌های X-۸۰ در فولاد اکسین اضافه کرد: در حال حاضر شرکت اکسین در بهترین شرایط قرار دارد و در حال حاضر توانسته ایم به تکنولوژی ساخت ورق های X-۸۰ دست پیدا کنیم و به امیدخدا با همین این روند جلو خواهیم رفت.

معاون بهره برداری شرکت فولاد اکسین خوزستان در مورد مشکلاتی که پیش روی این شرکت قرار دارد نیز گفت: در حال حاضر، مشکلاتی که از قبل به ما به ارث رسیده در بحث قطعات یدکی است.

وی افزود: با توجه به  هدف گذاری انجام شده و شناسایی نقاط بحرانی خط و تجهیزات بحرانی  وسفارش گذاری انجام شده، در طی ۶ ماه آینده برای تمام تجهیزات حیاتی و تمام قطعات یدکی، اینگونه برنامه ریزی کرده ایم که قطعات یدکی آماده داشته باشیم که با این کار سبب خواهد شد تعداد توقف های کار را به شدت کاهش دهیم و میزان آماده به کاری خط را به همان تناسب افزایش دهیم.

ابوعلی در مورد حد استاندارد راندمان تولید در شرکت های تولیدی مشابه و مقایسه مجتمع اکسین با دیگر شرکت ها نیز عنوان کرد: حد استاندارد راندمان تولید در شرکت های مشابه ۸۴ % است و تقریباً تا جایی که اطلاع دارم  بین ۸۰ تا ۸۸درصد آماده به کاری در شرکت های فولادی است. این در حالی است که ما شرکت اکسین از حد ۷۸% شروع کردیم و اکنون به ۹۱% رسیده ایم. این در حالی است که در شرکتهای فولادی، افزایش یک درصد آماده به کاری احتیاج به پیش زمینه ها و کارهای از قبل برنامه ریزی شده بسیاری دارد که خدا رو شکر ما به این دستاوردها رسیده ایم.

وی در مورد تعهداتی که فولاد اکسین به مشتری های خود دارد نیز بیان کرد: باتوجه به اینکه امسال ۴۵ روز به دلیل شرایط حاکم بر کشور و قطع برق مشکلاتی داشتیم، ما از این ۴۵ روز استفاده کردیم و خطوط تولید را تعمیرات اساسی کردیم و در واقع دستور کارهایی که در این زمینه قرار بود در نیمه دوم سال یعنی در برج ۱۰ انجام بدهیم را در این ۴۵ روز که قطعی برق داشتیم، انجام  دادیم و این سبب شد که در ادامه کار با شتاب گرفتن تولیدی عقب ماندگی ها جبران شود و با برنامه ریزی با واحد فروش و افزایش سبد تولید، پیش بینی می کنیم که تا آخر سال تمام تعهدات را جبران کنیم.

ابوعلی در بخش پایانی سخنان خود و در رابطه با درخواست هایی که به عنوان متخصص بخش فولاد از مسئولان امر دارد خطاب به مدیران اجرایی کشور گفت: تنها انتظاری که از مسئولان دارم این است که از مدیران بومی حمایت کنند و در مسیر تعمیر و تجهیز شرکت های تولیدی چون فولا اکسین به مدیران مجموعه کمک کنند تا از این طریق بتوانیم با سرعت در مسیر تولید و پیشرفت گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *