اخبار داغ

واشنگتن ۱۲ شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد+ اسامی شرکت‌ها

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، وزارت بازرگانی آمریکا نام ۱۲ شرکت را به بهانه ارتباط تجاری با جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های این کشور قرار داد. بر اساس گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی آمریکا این تحریم ها را به بهانه واهی صدور یا تلاش برای صدور کالاهایی […]

اشتراک گذاری
26 آذر 1400
90 بازدید
کد مطلب : 139487

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، وزارت بازرگانی آمریکا نام ۱۲ شرکت را به بهانه ارتباط تجاری با جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم های این کشور قرار داد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی آمریکا این تحریم ها را به بهانه واهی صدور یا تلاش برای صدور کالاهایی از مبدأ آمریکا به مقصد ایران و در راستای استفاده در برنامه تسلیحاتی و دفاع موشکی تهران علیه ۳ شرکت زیر وضع کرده است:.

این سه شرکت شامل «وِیولِت الکترونیکس» (Wavelet Electronics)، «شرکت فن آوری کام‌تل» (Comtel Technology Limited) و «اچ‌اس‌جِی الکترونیکس» (HSJ Electronics) هستند.

در ضمیمه بیانیه صادره از سوی وزارت بازرگانی آمریکا که به صورت پی‌دی‌اف بر وبگاه این نهاد قرار گرفته، اضافه شده است: شرکت های زیر به دلیل حمایت مادی از صنایع دفاعی ایران در ارتباط با نقض کنترل های صادراتی آمریکا در لیست مذکور قرار می گیرند:

  • Hong Kong Cheung Wah Electronics Technology Company Limited
  • Hyper Systems Union Limited
  • Shenzhen Rion Technology
  • Thundsea Electric Limited
  • Gensis Engineering
  • Integrated Scientific Microwave Technology
  • ROV Solutions
  • AEROS Safety ERO Company
  • Vangurd Tec Makina Sanyi Ithalat

دفتر صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا (BIS) در وبگاه خود در این باره ادعا کرد: با توجه به تهدیدات جاری علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا از سوی چین…، این ممنوعیت ها وضع شده اند.

دفتر صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا همچنین علیه شرکت هایی در کشور چین، گرجستان، مالزی و ترکیه به دلیل تلاش برای انتقال اقلام آمریکایی برای برنامه نظامی ایران اقداماتی را انجام داده است.

همچنین ۲۵ شرکت دیگر نیز از سوی دفتر صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه فعالیت هایی علیه امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور در فهرست تحریم های امروز واشنگتن قرار گرفتند.

براین اساس، اشخاص، سازمان ها یا دولت هایی که در این لیست قرار گرفتند، با محدودیت های صادراتی مواجه خواهند شد.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۰۹۲۶۰۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *