اخبار داغ

کاهش ۵۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اهواز

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با اشاره به وضعیت آبی خوزستان در دو هفته پیاپی اظهار کرد: همچنان روند مراجعات به مراکز بهداشتی، موارد بستری و فوتی کاهشی است و شرایط با ثبات است. وی افزود: علت نخست این شرایط، واکسیناسیون است بنابراین از شهروندان […]

اشتراک گذاری
24 آذر 1400
158 بازدید
کد مطلب : 139431

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، دکتر مهران احمدی‌بلوطکی با اشاره به وضعیت آبی خوزستان در دو هفته پیاپی اظهار کرد: همچنان روند مراجعات به مراکز بهداشتی، موارد بستری و فوتی کاهشی است و شرایط با ثبات است.

وی افزود: علت نخست این شرایط، واکسیناسیون است بنابراین از شهروندان خواهش می‌کنیم سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند تا نگرانی‌ها در این زمینه رفع شود. افراد بالای ۴۰ سال که حداقل سه ماه از تزریق دوز دوم‌شان گذشته نیز می‌توانند برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند.

احمدی‌بلوطکی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به اُمیکرون در اهواز گزارش نشده است، گفت: با توجه به اینکه این سوش حدود ۵۰ بار جهش‌یافتگی دارد، کنترل‌های بهداشتی به ویژه در مرزهای دریایی در حال انجام است و باید حواس‌مان جمع باشد. باید بدانیم همچنان بیماری در جامعه وجود دارد و علاوه بر واکسیناسیون، دستورالعمل‌های بهداشتی باید با دقت رعایت شوند.

وی افزود: عادی‌انگاری موجب شده که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک کاهش یاید و به ۵۰ درصد برسد. کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنگ خطری است؛ نباید به دلیل شرایط آبی یا دریافت واکسن، دستورالعمل‌های بهداشتی کنار گذاشته شوند. این دو مقوله در کنار هم موجب وضعیت با ثبات می‌شوند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در اهواز ۹۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک مرحله واکسن و ۷۰ درصد نیز دو مرحله واکسن را دریافت کردهاند بنابراین ۲۰ درصد افرادی که یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، برای دریافت دوز دوم تاخیر داشته‌اند. این افراد حدود چهار هفته در تزریق دوز دوم تاخیر داشته‌اند.

وی با ابراز نگرانی در مورد عدم دریافت واکسن یا تاخیر در دریافت دوز دوم، تصریح کرد: تقریبا تزریق دوز اول ۳۰ درصد ایمنی لازم را برای چهار تا شش هفته ایجاد می‌کند. بنابراین افرادی که یک مرحله واکسن سینوفارم که واکسن غالب در خوزستان است، تزریق کرده‌اند، در صورت تاخیر شش هفته‌ای در تزریق دوز دوم، عملا ایمنی لازم از بین رفته است و باید این افراد سریعتر برای تزریق دوز دوم اقدام کنند تا ایمنی لازم ایجاد شود.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۰۹۲۴۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *