اخبار داغ

شهردار اهواز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران خبر داد: استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان صاحبنظر در راستای رفع مشکلات شهری

رضا امینی شهردار اهواز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حاضر و به سوالات آنان در خصوص مسائل مختلف شهری و همچنین دغدغه‌های این قشر پاسخ داد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز در ابتدای جلسه تعدادی از دانشجویان به بیان بخشی از مشکلات شهری شامل: عوارض آلایندگی ها […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1400
120 بازدید
کد مطلب : 139343

رضا امینی شهردار اهواز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حاضر و به سوالات آنان در خصوص مسائل مختلف شهری و همچنین دغدغه‌های این قشر پاسخ داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز در ابتدای جلسه تعدادی از دانشجویان به بیان بخشی از مشکلات شهری شامل: عوارض آلایندگی ها ، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی و شفافیت در مجموعه مدیریت شهری پرداختند.

امینی بعد از شنیدن سوالات دانشجویان با اشاره به مشکلات مختلف شهر اهواز بیان کرد: در صورتی که مانند یک تیم مشترک ، انسجام و همدلی داشته باشیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم .

وی در خصوص بحث مطالبات شهرداری‌ها از بابت عوارض آلایندگی ها عنوان کرد: با پیگیری مطالبات شهرداری از بخش آلایندگی ، بخش اعظمی از مسائل مالی شهرداری را رفع و رجوع می کنیم که اگر این مهم انجام شود علاوه بر پرداخت تمام بدهی شهرداری به پیمانکاران و کارکنان ، سهم بسیار مناسبی برای توسعه شهر و اجرای طرح‌های عمرانی باقی می‌ماند .

شهردار اهواز در ادامه با اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی در اهواز نیز گفت: بخش زیادی از شهر اهواز در اثر سوء مدیریت دچار محرومیت و کم برخورداری از امکانات شهری است که در ادوار گذشته اتفاق افتاده و به آن نگاه عدالت محور شده است و از آنجایی که اهواز از نظر جمعیت هشتمین کلانشهر و از نظر وسعت سومین شهر ایران محسوب می‌شود، با عدالت محوری و نظم بیشتری در حاشیه شهر ، از افزایش مشکلات جلوگیری می کنیم .
وی در ادامه سخنان خود درخصوص فسادستیزی در بخش اجرایی مدیریت شهری هم گفت : مبارزه با بی عدالتی، تبعیض و فساد خط قرمز ما در مدیریت شهری است بنابراین شرط اساسی خدمت، پاکدستی است که همواره مورد توجه ماست.

شهردار منتخب دربحث شفافیت در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی هم عنوان کرد: به منظور جلوگیری از افزایش بهای هزینه تخلفات ساختمانی با تدوین قوانین و شرایط قانونی تا حد امکان منطبق با شرایط قانونی به نحوی پیش می‌رویم که صرفه اقتصادی برای بروز تخلفات ساختمانی را به حداقل ممکن برسانیم .
در این جلسه که ۴ ساعت به طول انجامید سوالات جمع کثیری از دانشجویان حول محور تدوین برنامه جامع فرهنگی، توسعه حمل و نقل پایدار، توجه به هویت شهری، آسفالت، دفع آبهای سطحی، فضای سبز و توجه به ساحل رودخانه کارون بود.
در پایان این جلسه امینی خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم آماده دریافت نقطه نظرات اساتید و دانشجویان خوش فکر، سالم و متعهد است تا با استفاده از هم فکری و خرد جمعی برای رسیدن به شهری در خور شأن مردم اهواز گام اساسی برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *