اخبار داغ

کتاب “مدیریت عملکرد و تعالی سازمان های پروژه محور ” به قلم ” مهندس سهیل حاتمی “

مدیریت عملکردمدیریت عملکرد یک فرآیند استراتژیک و منسجم می باشد که موفقیت پایدار سازمان ها را به وسیله بهبود عملکرد کارکنانشان از طریق توسعه  توانایی تیم ها و افراد شرکت کننده تضمین می نماید.مدیریت عملکرد در واقع راهبردی در مورد موضوعات گسترده پیرامون کسب و کار می باشد. اگر آن کسب و کار در محیط […]

اشتراک گذاری
20 آذر 1400
116 بازدید
کد مطلب : 139183

مدیریت عملکرد
مدیریت عملکرد یک فرآیند استراتژیک و منسجم می باشد که موفقیت پایدار سازمان ها را به وسیله بهبود عملکرد کارکنانشان از طریق توسعه  توانایی تیم ها و افراد شرکت کننده تضمین می نماید.
مدیریت عملکرد در واقع راهبردی در مورد موضوعات گسترده پیرامون کسب و کار می باشد. اگر آن کسب و کار در محیط به طور موثری عمل نماید، در راستای جهت گیری کلی اش برای حصول به اهداف بلند مدت می باشد. (آرمسترانگ،۱۳۹۰،ص۹)
مدیریت عملکرد براصل مدیریت بر اساس توافق یا قرار داد، استوار و مبتنی است تا بر مدیریت آمرانه. مدیریت عملکرد بر طراحی و اجرای طرح های یادگیری خود مدیر و هم چنین بر انسجام بین اهداف شرکت و کارکنان تأکید می کند.
در حقیقت می تواند نقشی اساسی در ارائه طیفی یکپارچه و منسجم از فرآیندهای مدیریت عملکرد ارائه کند،  فرآیندهایی که هم سازمان وهم از کارکنان حمایت می کند و به بهبود اثربخشی سازمان کمک می کند

مدیریت عملکرد از چهار جهت یکپارچه است:
۱- انسجام عمودی: پیوند یا توازن میان اهداف شرکت، اهداف فردی وگروهی.
۲- انسجام کارکردی: پیوند میان استراتژی های کارکردی در بخش های مختلف شرکت.
۳- انسجام منابع انسانی: پیوند میان وجوه مختلف مدیریت منابع انسانی، به ویژه توسعه سازمان، توسعه منابع انسانی و پاداش ها، برای رسیدن به نگرش منسجم به مدیریت و پرورش کارکنان.
۴- انسجام نیازهای فردی با نیازهای سازمان تا حد امکان. (آرمسترانگ، ۱۳۹۰، صص ۲۵۳-۲۵۲)

هدف از مدیریت عملکرد:
هدف از استراتژی مدیریت عملکرد فراهم آوردن ابزار و راه هایی است که از طریق آن نتیجه بهتری از سازمان،
گروه ها و افراد حاصل شود و این مهم از طریق درک ومدیریت عملکرد در داخل و در راستای چارچوبی توافق شده از اهداف،
استانداردها و نیازهای شایستگی برنامه ریزی شده میسر و ممکن می گردد.
مدیریت عملکرد به توسعه فرآیندهایی برای جلب موافقت کارکنان و مدیران سازمان در خصوص کارهای لازم الاجرا می پردازد و نگرشی به مدیریت و پرورش کارکنان ایجاد می کند که احتمال موفقیت سازمان را در کوتاه مدت و بلند مدت افزایش می دهد.
استراتژی مدیریت عملکرد در وهله نخست به بهبود عملکرد برای حصول به اثر بخشی سازمانی، گروهی و فردی می پردازد.
ثانیاً استراتژی مدیریت عملکرد بر تأمین نیازها وانتظارات تمام گروه های ذی نفع سازمان – مالکان، مدیران،
کارکنان، مشتریان، عرضه کنندگان و عموم مردم تأکید می کند و سرانجام استراتژی مدیریت عملکرد بر ارتباطات و مشارکت کارکنان تأکید می کند.(آرمسترانگ،۱۳۹۰،ص۲۵۳)

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۰۹۲۰۰۱۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *