اخبار داغ

بازدید نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از شهرستان شادگان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شادگان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان با حجت الاسلام والمسلمین منصوری امام جمعه شادگان ، دکتر صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان دیدار نمود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی […]

اشتراک گذاری
17 آذر 1400
86 بازدید
کد مطلب : 138964

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شادگان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان با حجت الاسلام والمسلمین منصوری امام جمعه شادگان ، دکتر صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان در محل دفتر امام جمعه این شهرستان دیدار نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد چهارشنبه در جریان بازدید از شهرستان شادگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای حل مشکل آب باید سه اقدام کاهش مصرف، مدیریت و رفع مشکل با اقدامات مناسب پیش برویم و خوشبختانه مسئولان کشوری به شدت در حال تلاش هستند که نه تنها مشکل استان خوزستان بلکه مشکل کشور را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تنش آبی صرفا مربوط به چند استان نیست ، گفت: مشکل آب صرفا مربوط به استان خوزستان و چند استان همجوار نیست بلکه تنش آبی سایر کشورهای جهان را در بر گرفته است.

وی کمبود منابع آبی را یک مساله جهانی عنوان کرد و افزود: چهار میلیارد نفر در جهان با تنش آبی مواجه هستند و در این شرایط باید از خدا خواست فصل بارندگی پرباری را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: کاهش نزولات آسمانی در کشور امسال بیشتر از سالهای گذشته است به طوری که در ۲۵ استان کشور ۳۰۰ شهر درگیر کم آبی و تنش آبی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: وقتی نزولات آسمانی کم است مشکل با تجمع رفع نمی‌شود، در مقابل خدا تجمع فایده ندارد بلکه تجمع باید در نمازهای جمعی و انفرادی انجام شود.

وی خواستار توزیع عادلانه آب بین کشاورزان شادگانی شد و افزود: اکنون که کشور با تنش آبی مواجه است باید کشت را تغییر داد، چنانچه در برخی نقاط کشور مردم تغییر کشت دادند و با کشت محصولات کم آبی مشکل را در بسیاری مناطق رفع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: می‌توان با سیستم آبیاری قطره‌ای و پرهیز از روش‌های کهنه و کانال کشی و زهکشی کم هزینه‌تر از منابع آب موجود با بهره‌وری از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد افزود: مشکل کم‌آبی یک موضوع ملی است و نباید صرفا با نگاه منطقه‌ای و استانی به آن نگاه کرد، موضوع ملی نگاه ملی و عزم ملی می‌خواهد و موضوع ملی تقسیم کار ملی می‌طلبد.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۰۹۱۷۰۰۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *