اخبار داغ

انجام موفق آزمایش میدانی سامانه ایمنی مشبک‌کاری در مناطق نفتخیز جنوب

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، برای نخستین بار آزمایش میدانی ابزار سامانه ایمنی مشبک‌کاری چاه با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد. معاون مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این خبر گفت: این […]

اشتراک گذاری
10 آذر 1400
105 بازدید
کد مطلب : 138812

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، برای نخستین بار آزمایش میدانی ابزار سامانه ایمنی مشبک‌کاری چاه با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب انجام شد.

معاون مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این خبر گفت: این سامانه با کنترل ولتاژ ناشی از امواج مغناطیسی، رادیویی، الکترومغناطیسی و غیره بر روی چاشنی، از انفجارهای ناخواسته و خسارت‌های مالی ناشی از آن به هنگام عملیات مشبک‌کاری چاه‌های نفت و گاز جلوگیری می‌کند و ضریب ایمنی را بالا می‌برد.

دکتر رامین روغنیان افزود: این سامانه طی دو مرحله در یکی از چاه‌های میدان اهواز و یکی از چاه‌های میدان آغاجاری با موفقیت آزمایش شد و برای انجام آن اداره‌های مهندسی بهره‌برداری و مهندسی پتروفیزیک معاونت مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت‌های بهره‌برداری نفت وگاز کارون و آغاجاری و شرکت بومی و دانش بنیان آریا ایرانیان مشارکت داشتند.

وی با بیان این‌که این سامانه جزو اقلام تحریمی است گفت: این ابزار در مرحله دوم آزمایش بر روی یکی از چاه‌های میدان آغاجاری بهینه سازی و بروزرسانی شد و می‌توان در عملیات‌های مشبک‌کاری از آن استفاده کرد.

دکتر روغنیان خاطرنشان ساخت: عملیات مشبک‌کاری یکی از مهمترین اقدامات مهندسی در تکمیل یک چاه است که با هدف ایجاد ارتباط بین چاه و لایه تولیدی مخزن برای استخراج نفت و گاز انجام می شود و از حساسیت زیادی برخوردار است.


کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۰۹۱۰۰۰۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *