اخبار داغ

با هدف افزایش سطح دانش فنی کارکنان در شرکت ملی حفاری ایران آموزش و توانمندسازی کارآموزان به روش استاد شاگردی (منتورینگ) در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل ملی حفاری ایران با هدف افزایش سطح دانش فنی کارکنان و پرورش نیروهای متخصص برای نخستین بار در شرکت ملی حفاری ایران، آموزش و توانمندسازی کارآموزان به روش استاد شاگردی (mentoring) در دستور کار اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت قرار گرفت. با هدف افزایش سطح […]

اشتراک گذاری
09 آذر 1400
205 بازدید
کد مطلب : 138700

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل ملی حفاری ایران با هدف افزایش سطح دانش فنی کارکنان و پرورش نیروهای متخصص برای نخستین بار در شرکت ملی حفاری ایران، آموزش و توانمندسازی کارآموزان به روش استاد شاگردی (mentoring) در دستور کار اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت قرار گرفت.

با هدف افزایش سطح دانش فنی کارکنان و پرورش نیروهای متخصص برای نخستین بار در شرکت ملی حفاری ایران،  آموزش و توانمندسازی کارآموزان به روش استاد شاگردی (mentoring) در دستور کار اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت قرار گرفت.

به گزارش تجهیزنیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران؛  مجید مظلومی رئیس آموزش برق و مکانیک شرکت ، روز یکشنبه (هفتم آذرماه ۱۴۰۰) در این باره گفت: این شیوه آموزشی با همکاری مدیریت های عملیات حفاری و اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی برنامه ریزی و از بهمن ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی بیان اینکه  شیوه آموزش و ارزیابی منتورینگ به صورت مدون و برنامه ریزی شده برای اولین بار در سطح شرکت اجرا می گردد، توضیح داد: شرکت های پیشرو در سطح جهان دوره های آموزش رسمی خود را به واسطه اثربخشی به نسبت پایین و نرخ بازده غیرشفاف و روش‌های معمول بتدریج به روش های نوین توسعه منابع انسانی که در آن توجه اصلی بر مدیریت یادگیری کارکنان و تبادل تجربه و آموزش‌های انفرادی تغییر داده اند.

مظلومی افزود: منتورینگ یک روش آموزشی است که در دهه اخیر توانسته نقش بسزایی در ارتقاء سطح آموزش تخصصی کارکنان مجموعه های صنعتی ایفا نماید که به طور خلاصه (mentor) فردی ارشد با تجربه و دارای دانش و مهارت  است که با آنالیز توانایی های  کارآموز (mentee) همانند راهنما و مرشد رفتار  و با توجه به تجربه و اطلاعات شغلی به او کمک می کند.

رئیس آموزش برق و مکانیک اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: استاد که خود نیز پیش از این دوره های آموزشی منتورینگ را با کمک مشاور صنعتی گذرانده و از نظر سطح علمی و تجربه حرفه ای تایید صلاحیت گردیده در این راهکار آموزشی فرصت خواهد داشت که از تجربه و دانش خود به شیوه آسان نسبت به انتقال آموزه ها به شاگرد اقدام نماید.

وی با اشاره به اینکه در این روش موفق آموزشی که در مرحله اول برای حدود ۵۰  نفر از کارکنان مدیریت های عملیاتی تعریف شده، استاد  یاد دهنده و شاگرد  به عنوان یادگیرنده در کنار هم قرار می گیرند و کارآموزان پس از گذراندن مدت آموزش و تبادل تجربه و مشخص شدن پیش نیازهای آموزشی، سطح فراگیری آنان مورد ارزیابی قرار می گیرد و تا زمانی که به سطح قابلیت های فنی و شخصیتی مورد انتظار نرسند فرآیند آموزشی ایشان ادامه می یابد.

کد خبر:۱۴۰۰۷۰۲۰۹۰۹۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *