اخبار داغ

باقری: با اراده جدی برای لغو تحریم های غیرقانونی وارد مذاکرات وین شدیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از ایرنا علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در آستانه دور جدید مذاکرات وین گفت با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده‌ایم.باقری این مطلب را یکشنبه شب پس از دیدار با روسای هیات‌های چین و روسیه و […]

اشتراک گذاری
08 آذر 1400
123 بازدید
کد مطلب : 138595

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از ایرنا علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در آستانه دور جدید مذاکرات وین گفت با اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده‌ایم.
باقری این مطلب را یکشنبه شب پس از دیدار با روسای هیات‌های چین و روسیه و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد مطرح کرد.

وی درین  گفت‌وگوی گفت: قبل از آغاز دور جدید گفت‌وگوها رایزنی‌هایی با برخی از طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات داشتیم. روز گذشته و امروز هیات های کارشناسی ایران با هیات‌های کارشناسی روسیه و چین جلسات مفیدی را داشتند. امروز هم سفرای روسیه و چین که روسای هیات‌های روسیه و چین در گفت‌وگوهای چهار به علاوه یک با ایران هستند دیداری را با من در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین‌المللی مشتقر در وین داشتند.

باقری افزود که در این جلسات، بحث‌های مختلف و مفیدی را با دو طرف روسی و چین برای آمادگی آغاز گفت‌وگوهای ایران و چهاربه‌علاوه یک در دور جدید گفت‌وگوها که هشتم اذر در وین آغاز خواهد شد داشتیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با یک اراده جدی و تدارک قوی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه وارد گفت‌وگوها شده است. ترکیب هیات جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده این عزم و جدیت جمهوری اسلامی ایران برای برداشتن گام‌های جدی در زمینه لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکایی ها علیه ملت ایران دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوها به طور موثر برای تامین هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه لغو این تحریم‌ها نقش داشته باشد.

باقری در خصوص مدت زمان دور جدید مذاکرات وین بیان داشت: در این دور از گفت‌وگوها تمرکز و اولویت اصلی بر موضوع لغو تحریم‌ها خواهد بود و قاعدتا دوره زمانی برای این دور از گفت‌وگوها را نمی‌شود پیش‌بیینی کرد.

وی با این حال افزود که در جلسه روز دوشنبه، «چشم انداز آتی این دور از گفت‌وگوها مورد بحث هیات‌های مختلف قرار خواهد گرفت و به احتمال قوی چارچوب و دوره زمانی این دوره از گفت‌وگوها مشخص خواهد شد. »

کدخبر:۱۴۰۰۷۰۲۰۹۰۸۰۰۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *