اخبار داغ

بد اخلاقی آخوندها و اختلاس برخی سیاستمداران دلیل نماز نخواندن برخی جوانان!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ایسنا حجت الاسلام رفیعی در بخشی از یک گفتگوی تلویزیونی در برنامه دست خط، در جواب این سوال که: در این چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی به عنوان کسی که بالاخره در عرصه بودید تجربه کردید بعضی ها میگویند دین داری مردم کمتر شده […]

اشتراک گذاری
06 آذر 1400
139 بازدید
کد مطلب : 138454

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ایسنا حجت الاسلام رفیعی در بخشی از یک گفتگوی تلویزیونی در برنامه دست خط، در جواب این سوال که: در این چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی به عنوان کسی که بالاخره در عرصه بودید تجربه کردید بعضی ها میگویند دین داری مردم کمتر شده بعضی ها می گویند بیشتر شده بعضی ها می گویند تناسب بین دین داری و ظواهر خیلی تناسب درستی نیست، این را چه طور ارزیابی می کنید و همچنین این وضع چند درصد ممکن است به خاطر لجبازی با فضای سیاسی کشور باشد.
گفت :من بگذار سوال شما را با یک داستانی یک خاطره ای توضیح بدهم ؛ ما یک شهری رفتیم هزار تا جوان جمع کرده بودند گفتند، آقای رفیعی اینها هیچ کدام نماز نمی خوانند شما برای اینها راجع به نماز سخنرانی کن شما باشید چه کار می کنید؟ بسم الله الرحمن الرحیم آیه بخوانم حدیث بخوانم اینها دبیرستانی بودند کتاب های دینی شان پر از آیه و حدیث است گفتم من سخنرانی نمی کنم خودتان بگویید علت اینکه نماز نمی خوانید چیست؟ عوامل را گفتند من روی کاغذ آوردم ۵۰ تا عامل شد دیدم عجب ما کجا سیر می کنیم من دو سه تایش را برای شما می گویم.

یکی شان گفت که بابایم متدین و نماز خوان است ولی مادرم را اذیت می‌کند بداخلاق است من از دین زده شدم اگر دین این است من نماز نمی خوانم ببین عامل را.

یکی گفت به خاطر بعضی از شما آخوندها می دانم از دین حرف می زنید ولی بد عمل می کنید من زده شدم.

یکی هم همین که شما گفتی گفت لجبازی با بعضی از برخوردهای مسئولان یا اختلاس ها و اتفاقاتی که می افتد یکی گفت ببین چرا ما را اذیت می کنید مگر خدا به این ۱۷ رکعت نیاز دارد، بگذار ما بخوابیم صبح راحت باشیم شما که می گویید ذرات عالم مشغول توحید هستند، حالا این ۱۷ رکعت من چیست تو که می گویی نه سودی برایش دارد نه ضرری.

این استاد حوزه دربیان این موضوع افزودند : خیلی جالب بود یکی گفت رفتم استخدام شوم تا مرحله آخر رفتم گزینش ردم کردند من نخواستم این نظام را، نخواستم این دین را نماز نمی خوانم. ببینید همه اینها این نماز یا آن حجاب را حالا حجاب من سوال نکردم چون بحث نماز بود گره می زنند به این امور. ما باید یک طوری برای مردم تفکیک کنیم بگوییم آقا دین بنده نیستم اصلا بنده فردا یک خطایی کردم فرض کن ببخشید پدر شما یک آدمی است که نظیف نیست به خاطر اینکه نظیف نیست شما حمام نمی روی. حمام برای خودت می روی پدرت این طور است چرا نماز را کنار می گذاری جالب است در این ۵۰ عامل یکی نگفت من خدا را قبول ندارم یکی نگفت نماز را قبول ندارم انکار نبود سستی بود کاهلی بود.

کدخبر:۱۴۰۰۷۰۲۰۹۰۶۰۰۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *