اخبار داغ

خبر خوش محسن رضایی درباره وضعیت بورس/ کانون سهامداران خرد تشکیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: مقرر شده برای کنترل بورس، سهامداران خرد کانونی تشکیل دهند تا در هیأت مدیره و مدیریت بورس موثر باشند. محسن رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی و در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بورس و اقدامات […]

اشتراک گذاری
04 آذر 1400
159 بازدید
کد مطلب : 138402

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: مقرر شده برای کنترل بورس، سهامداران خرد کانونی تشکیل دهند تا در هیأت مدیره و مدیریت بورس موثر باشند.

محسن رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی و در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بورس و اقدامات دولت برای حفظ سرمایه‌های مردم اظهار کرد: در مساله بورس وزارت اقتصاد مسؤول شده است تا چند کار اساسی انجام دهد.

او افزود: یکی از این کار‌ها آن است که سهامداران خرد کانونی تشکیل دهند و در هیأت مدیره و مدیریت بورس موثر باشند چرا که بالای ۸۰ درصد سهامداران بورس را سهامداران خرد تشکیل می‌دهند که باید در اداره بورس نقش ایفا کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: البته بورس را نمی‌شود دستوری اداره کرد. هر نوع دخالت دستوری دولت ممکن است در کوتاه مدت و به طور مقطعی تأثیری را نشان دهد، اما در دراز مدت اوضاع بورس را به هم می‌زند.

در این جا نیز مقرر شده تا یک سری عوامل موثر مانند بازارگردان‌ها و آن‌هایی که بسته‌های بورسی را تعیین می‌کنند در دامنه نوسان بورس اصلاحاتی انجام شود و در آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۴۰۹۰۴۰۰۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *