اخبار داغ

واکسن فایزر در نوجوانان کاملا اثربخش است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، سازندگان واکسن فایزر اعلام کردند: این واکسن چهار ماه پس از تزریق دز دوم در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۰۰ درصد اثربخشی دارد. این مطالعه با بررسی اطلاعات سه هزار و ۲۲۸ شرکت‌کننده نشان می‌دهد واکسن فایزر در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ […]

اشتراک گذاری
02 آذر 1400
169 بازدید
کد مطلب : 138170

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، سازندگان واکسن فایزر اعلام کردند: این واکسن چهار ماه پس از تزریق دز دوم در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله ۱۰۰ درصد اثربخشی دارد.

این مطالعه با بررسی اطلاعات سه هزار و ۲۲۸ شرکت‌کننده نشان می‌دهد واکسن فایزر در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله، چهار ماه پس از تزریق دز دوم، اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد و هیچ عارضه جانبی جدی تا ۶ ماه پس از تزریق دز دوم وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت فایزر اعلام کرد: این اطلاعات منجر به افزایش اعتماد افراد جامعه برای واکسیناسیون می‌شود؛ به ویژه اینکه تعداد نوجوانان مبتلا به کرونا در سراسر جهان رو به افزایش است.

واکسن فایزر در ماه می سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) مجوز اضطراری دریافت کرد و محققان امیدوار هستند این اطلاعات منجر به تایید کامل واکسن شود. در حال حاضر واکسن فایزر برای افراد ۱۶ سال به بالا تاییدیه کامل دارد.

نگرانی‌های متخصصان بهداشت برای استفاده از واکسن در این گروه سنی، التهاب قلب به ویژه در پسران است که تا به حال چنین عارضه‌ای در دریافت‌کنندگان گزارش نشده است و مزایای واکسن بسیار بیشتر از عوارض جانبی احتمالی آن است.

سازندگان واکسن فایزر – بایون‌تک امیدوار هستند این اطلاعات منجر به تایید کامل واکسن آنان در آمریکا و در دیگر کشورها شود.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بر اساس آمار ها تاکنون ۲۵۸ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۷۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۲۳۳ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۰ نفر بهبود یافته‌اند و  پنج میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر:۱۴۰۰۶۷۴۰۹۰۲۰۰۶۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *