اخبار داغ

عدم رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی کرونا در مطب ها و آزمایشگاه های مسجدسلیمان / لزوم برخورد صریح مسئولین ذی ربط

اگر از کوچه پزشکان که محل تجمع مطب های پزشکی مسجدسلیمان است گذر کرده باشید تجمع بیماران در مطب هایی که محل انتظاری در حد یک اتاق سه در چهار بیشتر نیست توجهتان را جلب می کند، مکان هایی که خود یکی از مکان های شیوع بیشتر بیماری کروناست. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز […]

اشتراک گذاری
26 آبان 1400
114 بازدید
کد مطلب : 137710

اگر از کوچه پزشکان که محل تجمع مطب های پزشکی مسجدسلیمان است گذر کرده باشید تجمع بیماران در مطب هایی که محل انتظاری در حد یک اتاق سه در چهار بیشتر نیست توجهتان را جلب می کند، مکان هایی که خود یکی از مکان های شیوع بیشتر بیماری کروناست.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبر روز، سوال اینجاست که این مکان های کوچک چرا باید به تایید نظام پزشکی برسد؟ مگر نه اینکه برای تاییدیه مکان مورد نظر ضوابط و دستورالعمل های خاصی برای مطب های پزشکی تعریف شده است. در حال حاضر با توجه به بیماری منحوس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی آیا این مکان ها با این ابعاد کوچک و فضای محدود می توانند دستورالعمل ها و پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی جهت پیشگیری بخوبی رعایت کنند؟

با توجه به اینکه در دستورالعمل چگونگی فعالیت موسسات پزشکی سرپایی، مطب ها و دفاتر کار در دوره همه گیری بیماری کووید ۱۹ صادر شده در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ در بند “هـ” قسمت دوم این دستور العمل صراحتاً بعد از نوبت دهی تلفنی و اینترنتی به مدیریت بیماران جهت جلوگیری از تجمع در مطب اشاره شده است.

یکی از شهروندان مسجدسلیمان در گفتگو با خبر روز می گوید: متاسفانه در مطب های مسجد سلیمان بحث پیشگیری از شیوع کرونا رعایت نمی شود. برای درمان بیماری به مطب دکتر مراجعه می کنی اما از اینکه ممکن است با همین مراجعه به کرونا مبتلا شوی زیاد است. 

یکی از شهروندان دیگر با گلایه شدید از اوضاع آزمایشگاه های مسجدسلیمان می گوید صبح زود به آزمایشگاه های مسجد سلیمان مراجعه می کنی، متاسفانه اوضاع را اسفناک تر از مطب ها می‌بینی؛ ده‌ها تن از بیماران در یک سالن کوچک و تعداد محدود صندلی، آیا این شرایط درمان در شأن یک شهروند مسجدسلیمانی ست؟

بر همین اساس چندی پیش فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان ضمن هشدار به پزشکان در خصوص رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مطب‌ها در ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب پزشکان در خوزستان بسیار پایین بوده و نگران کننده است.

همچنین معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز در ستاد استانی مدیریت کرونا که (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: مماشات و کوتاهی در برخورد با متخلفین در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داروخانه‌های بعضی از شهرستان های استان مشهود است.

علوی با اشاره به بازدیدهای بهداشتی و صدور اخطاریه‌ها برای مراکز متخلف، تصریح کرد: شهرهایی که بیشترین اخطارها را داشتند، کمترین پلمب را داشته‌اند یا هیچ پلمبی نداشته‌اند و تنها به صدور اخطاریه بسنده کرده‌اند.

حال با توجه به حضور بیماران که اعم دارای بیماری زمینه ای و ایمنی ضعیف دارند بهداشت و درمان مسجد سلیمان و مسئولین شهرستان در خصوص الزام هر چه بیشتر مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگا ها و سونوگرافی مسجدسلیمان در خصوص رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پیگیری لازم را داشته باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *