اخبار داغ

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان: ادامه عملیات امدادی در مناطق زلزله زده/ اندیکا به نگاه ویژه مسئولین نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، در این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در دوازدهم ماه گذشته ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه زلزله بزرگ به عمر به وسعت به قدرت پنج و هفت دهم ریشتر که شب گذشته نیز پس مجددا پس لرزه دیگری نیز رخ داد. در […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1400
51 بازدید
کد مطلب : 137592

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، در این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در دوازدهم ماه گذشته ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه زلزله بزرگ به عمر به وسعت به قدرت پنج و هفت دهم ریشتر که شب گذشته نیز پس مجددا پس لرزه دیگری نیز رخ داد. در منطقه ای که از سال ۱۹۶۰ بیشترین سابقه تعداد زلزله را با عمق های مختلف داشته ولی بیشترین عمق ثبت شده حدودا ۶ ریشتر بوده و بیشتر از دو سوم این زلزله ها در مرز خوزستان رخ داده است. بیشترین تراکم آن نیز در منطقه اندیکا است و ضلع مقابل آن یعنی استان چهارمحال و بختیاری به دلیل صعب العبور بودن منطقه ساکنین زیادی ندارد.


علی خدادادی افزود: بلافاصله طبق رسالت و وظایف جمعیت هلال احمر، از طریق هوا و زمین ارزیابی لازم را به عمل آوردیم که حدوداً ۱۲۳ روستا دچار آسیب شده هوا پس لرزه بعدی مجدداً ۲۳ روستا آمار اضافه شد. در مجموع از ۱۴۳ روستا حدودا ۲۴ روستا آسیب دید.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر تیم پهپاد ای داشت که تجهیز نشد و تجهیزات عاریتی داشت که در زلزله کرمانشاه مورد استفاده قرار گرفت و این نیاز به تجهیز دارد. البته در ابتدای حادثه با بالگرد انجام دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: زلزله ۵/۷ ریشتری در محاسبات زمین شناسی چندان قابل توجه نبود اما به علت مشکلات زیرساختی منطقه مانند فرسودگی،سنتی بودن ساختار و عدم استحکام بافت منطقه،نبود زیرساخت های مناسب و محرومیت مفرط، زلزله مانند کاتالیزوری عمل کرد که باعث شد مطالباتی را در سطح منطقه ایجاد کند.که مطالبات به حقی است و باید نگاه ویژه ای به این مطالبات داشته باشیم و فرصتی را در پیش روی این مناطق قرار داد که مورد توجه قرار بگیرند.

خدادادی گفت: قبل از این قضایا نهادی را تحت عنوان حرکت های توانمند سازی فعال کردیم که ۱۷ منطقه را در سطح استان تحت پوشش قرار دادیم که از ابتدای شروع این حرکت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور حرکت های جهادی، از ۵ سال گذشته پررنگ تر شده است.

وی افزود: مرکز بشر دوستانه هدایت حرکت های جهادی را راه اندازی کردیم که برنامه های مختلف آموزشی، عمرانی، درمانی را با کمک خیرین و نهادهای دیگر، انجام دادیم.

خدادادی تاکید کرد: تاب آوری و انسجام نیروهای اجتماعی در حوادث طبیعی و بحران ها اهمیت زیادی دارد. در حادثه سیل خوزستان ما به خوبی شاهد بسیج نیروهای اجتماعی بودیم و که باعث افزایش انسجام اجتماعی بود. اما در مورد اندیکا هنوز این اتفاق رخ نداده و علت آن هم می تواند همین عدد ۵/۷ ریشتر باشد. وقتی نگاه کارشناسی می کنند نگاهشان به همین عدد است و زمینه های قبلی منطقه را نمی دانند در حالیکه زیرساخت های منطقه اندیکا تحمل این قدرت از زلزله را ندارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: بعد از ارزیابی بیش از ۳۰ تیم از هلال احمر در منطقه بودند که به دلیل صعب العبور بودن منطقه و جابجایی عشایر، این ارزیابی حدودا یک ماه به طول انجامید.در همین راستا بیش از ۱۵۰۰ چادر و ۱۴۰۰ بسته غذایی، ۱۲ تن پلاستیک توزیع کردیم  کردیم.همچنین برای خانواده های بیش از ۵ نفر را مجددا چادر توزیع کردیم.

مدارسی که نیاز به چادر های بزرگ داشتیم تقریبا ۲۰ چادر توزیع کردیم.

خدادادی با بیان اینکه کار امدادی هلال احمر طبق شرح وظایف آن، به پایان رسیده است، ادامه داد:  نیروها و تجهیزات هلال احمر نباید فرسوده شوند.

مدت زمان اسکان اضطراری ما یک ماه است.چادرهای هلال احمر طبق پروتکل های موجود از جنس PVC  و وزن آن ۵۴ کیلو و برای اسکان اضطراری یک ماهه طراحی شده است و بعد از این مدت باید برای افراد آسیب دیده اسکان دائم در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *