اخبار داغ

روستاهای خوزستان در حسرت زیرساخت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، در وبینار تخصصی بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اندیکا؛ دکتر بهرام براتی مدیر مسئول هفته نامه ی آنشان، با سپاسگزاری از دست اندرکاران برگزاری و همچنین مدیران و متولیان استانی حاضر این نشست گفت: مشکلات مناطق زلزله زده را باید به دو بخش پیش […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1400
59 بازدید
کد مطلب : 137610

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، در وبینار تخصصی بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اندیکا؛ دکتر بهرام براتی مدیر مسئول هفته نامه ی آنشان، با سپاسگزاری از دست اندرکاران برگزاری و همچنین مدیران و متولیان استانی حاضر این نشست گفت: مشکلات مناطق زلزله زده را باید به دو بخش پیش و پس از زلزله تقسیم و صورتبندی کرد. نخست اینکه مسوولان باید پاسخگو باشند که چرا با وجود صراحت قانون در بند ج ماده ۱۳۷ برنامه توسعه سوم و مکلف شدن دولت به برخورداری روستاهای بالای ۲۰خانوار از نعمت برق، آب آشامیدنی سالم، مدرسه، جاده و…هنوز روستاهای اندیکا و دیگر شهرستانهای خوزستان، از فقدان این امکانات زیرساختی محروم مانده اند.

وی در ادامه با استناد به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی، به عنوان یک سازمان فرادستی، غیرسیاسی و تخصصی در اسفندماه۱۳۸۱ به هیات دولت، که تصریح کرده بود از۹ شهرستان محروم کشور که شاخص توسعه این مناطق زیر میانگین کشوری است گفت: شوربختانه از این مناطق محروم بیش از۵۰٪ در خوزستان واقع شده اند یعنی شهرستانهای(ایذه، مسجدسلیمان، باغملک، هفتکل، لالی و اندیکا) انتظار می رود که نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی، با روحیه مطالبه گری، بازتاب مشکلات و انتظارات مردم این مناطق محروم باشند و در عرض اراده دولت، خواستار انجام تکلیف دولت در محرومیت زدایی و برخورداری مناطق یادشده از امکانات زیرساختی باشند.

وی افزود. اما درباره مشکلات پس از زلزله، افزود که: در همه جای جهان، حوادث غیرمترقبه مانند سیل وزلزله و…پیش می آید و گریزناپذیر است.اما نوع مدیریت بحران نباید اینگونه باشد که از طرفی فقط از سازمان هلال احمر انتظار داشته باشیم ولی از طرف دیگر با وجود همه گزارش های مردمی و اهالی رسانه، رییس ستاد بحران کشور، زلزله با قدرت۵/۷ریشتر را طبیعی بداند و به گونه ای سخن بگوید که گویی دیگران همه اغراق کرده و تنها ایشان است که اشراف کامل دارد. این زلزله، حتی در مقیاس کمتر هم، برای مناطقی چون اندیکا، که محل سکونت و واحدهای مسکونی روستای فاقد استحکام و استاندارد لازم هستند نابودکننده و بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به بافت سنتی و فرسوده مناطق روستایی اندیکا گفت: ما باید واقع بین باشیم و هر کسی به وظیفه خود عمل کند. با وجود سفر رییس دولت، معاون اول و معاون اقتصادی رییس جمهور و مسوولین استانی، هنوز مردم دلخوش به دادن چادرهایی هستند که تحویل گرفته اند. غافل از اینکه سرمای مناطق کوهستانی زاگرس از راه رسیده و جان و جهان مردم این مناطق محروم در خطر قرار دارند.

بهرام براتی در پایان اظهار امیدواری کرد که هم مشکلات زیرساختی این مناطق برای رساندن امکانات در صورت بروز حوادث مشابه، هرچه زودتر برطرف شود و از طرفی گفت امید که برآیند این نشستها و گزارش های اصحاب رسانه، موجب انعکاس بیشتر مشکلات مردم برای تصمیم سازی های مسوولان و توجه بیشتر و سریع تر دولتمردان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *