اخبار داغ

در مناطق زلزله زده اندیکا محرومیت بر زلزله می چربد/افتتاح ۲ پایگاه مردم نهاد در مناطق زلزله زده

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، سیروس داودی نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان اظهار کرد : در زمان وقوع سیل ۹۸ در خانه سازمان های مردم نهاد استان ، شورای بحران مردم نهاد را راه اندازی کردیم که در کشورت پایلوت شد ‌. وی افزود : بعد از […]

اشتراک گذاری
25 آبان 1400
65 بازدید
کد مطلب : 137581

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شهرنوشت، سیروس داودی نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان اظهار کرد : در زمان وقوع سیل ۹۸ در خانه سازمان های مردم نهاد استان ، شورای بحران مردم نهاد را راه اندازی کردیم که در کشورت پایلوت شد ‌.

وی افزود : بعد از سیل ۹۸ شورای بحران سازمان های مردم نهاد استان در تمام وقایع و حوادث همچون زلزله مسجدسلیمان ، آب گرفتگی های سطح شهر اهواز ، آتش سوزی خایز بهبهان و ….با آمادگی لازم و کامل جهت کمک و همکاری با متولیان امر و ادارات مربوطه همچون هلال احمر ، محیط زیست و …. در منطقه حضور داشتیم .

داودی با اشاره به اینکه در دنیا ۴۰ بحران ثبت شده وجود دارد؛ گفت : در کشور ما ۳۲ بحران ثبت شده داریم که از این تعداد ۲۲ مورد آن در استان خوزستان جامعه را تهدید می کنند .

نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان ادامه داد : متاسفانه در خوزستان ۵ اَبَر بحران وجود دارد که همواره استان را تهدید می کنند .

داودی با اشاره به زلزله اندیکا بیان کرد : ۷۲ ساعت بعد از وقوع زلزله نماینده های شورای بحران سازمان های مردم نهاد استان با حضور در منطقه به ارزیابی عمق فاجعه پرداختند .

وی خاطر نشان کرد : در دو منطقه مختلف در مناطق زلزله زده اندیکا دو پایگاه راه اندازی کردیم .

داودی افزود : در منطقه آبژدان خانه سازمان های مردم نهاد و در بخش چلو پایگاه شورای بحران مردم را افتتاح کردیم که کلیه کمک های مردمی را از طریق این پایگاه ها و با کمک معتمدین و بزرگان هر روستا به دست مردم محروم مناطق مختلف زلزله زده می رسانیم .

نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان تصریح کرد : حقیقتاً در این مناطق محرومیت بر زلزله و خرابی هایش می چربد و ما با نگاه توانمند سازی به یاری مردم این مناطق شتافته ایم .

وی گفت : جهت کمک و همکاری با ادارات و نهاد های متولی امر شروع به کلنگ زنی و ساخت یک واحد مسکونی برای یکی از ساکنان منطقه کرده ایم .

داودی افزود : در همان روزهای ابتدایی پس از زلزله بسته های معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین ۱۴۰ کیسه آرد توسط یکی از انجمن های مردم نهاد استان توزیع شد .

وی ادامه داد : طی روزهای گذشته نیز طی ۲ مرحله ۱۶۰ میلیون تومان بسته معیشتی تهیه و توزیع شد .

نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان گفت : در دو مرحله با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان مجموعاً به ۱۳۲۰ دانش آموز بسته های آموزشی و تحریری تحویل دادیم و همزمان در آخرین مرحله توسط گروه های هنری برنامه های شاد و متنوع فرهنگی اجرا شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *