اخبار داغ

آغاز اندازه گیری پتانسیل خاموش لحظه ای در سطح خطوط و شبکه های نواحی گازرسانی استان خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، محمد ملکی تبار کارشناس حفاظت از زنگ ستاد بهره برداری شهرستان ها گفت: به لحاظ فنی اندازه گیری پتانسیل خاموش از اهمیت ویژه ای در حوزه حفاظت از زنگ برخوردار می باشد. به طوری که پس از برداشت اطلاعات نقاط […]

اشتراک گذاری
23 آبان 1400
71 بازدید
کد مطلب : 137495

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پان (پایگاه خبری آنزان آنلاین)، محمد ملکی تبار کارشناس حفاظت از زنگ ستاد بهره برداری شهرستان ها گفت: به لحاظ فنی اندازه گیری پتانسیل خاموش از اهمیت ویژه ای در حوزه حفاظت از زنگ برخوردار می باشد. به طوری که پس از برداشت اطلاعات نقاط از خطوط و شبکه های گازرسانی و تغذیه اطلاعات در نرم افزار و تحلیل آنها می توان جمع بندی جامعی از شبکه و خطوط گازرسانی به لحاظ افت پتانسیل، منابع ثالث تاثیر گذار و یا خاموش کردن ایستگاه های غیر موثر در شبکه و خطوط گازرسانی بدست آورد و این نتایج کمک بسیار موثری در طراحی ایستگاه های حفاظت از زنگ، شبکه و خطوط گازرسانی در آینده دارد.

وی درخصوص مرجع مورد استفاده در این روش افزود: فرآیند مذکور بر اساس استاندارد شرکت ملی گاز ایران (IGS-R-TP-028) می باشد که بصورت سالیانه یک بار انجام می شود. در این خصوص برنامه ریزی و جدول زمانبندی انجام این عملیات در سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده و امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری واحدهای حفاظت کاتدیک در نواحی گازرسانی تا پایان سال تمامی نقاط از پیش تایین شده مورد نظر اندازه گیری و با انجام تحلیل های نرم افزاری و مقایسه نتایج با سال های گذشته و با تهیه کتابچه جامع IOP خطوط و شبکه های گازرسانی گام موثری در جهت کاهش خطرات و ریسک های خوردگی و پایداری خطوط و شبکه های گازرسانی و کاهش هزینه های مربوط به خوردگی را به همراه داشته باشد.

ملکی تبار در پایان ضمن تشکر از همکاران گاز رسانی نواحی، اظهار داشت: بر خود لازم‌ میدانم از حمایت های مدیر و رئیس بهره برداری شهرستان ها کمال تشکر و سپاس را داشته باشم چرا که همیشه حامی و پشتیبان نیروهای بهره برداری بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *