اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: هیچ مقام دولتی حق ندارد مانع پلمپ چاه های غیرمجاز شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: حفر و استفاد از چاه های غیر مجاز آب جرم است و هیچ یک از مقامات و مدیران دولتی حق ندارند مانع از اجرای حکم پلمپ چاه غیرمجاز شوند.به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین […]

اشتراک گذاری
22 آبان 1400
62 بازدید
کد مطلب : 139779

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان تاکید کرد: حفر و استفاد از چاه های غیر مجاز آب جرم است و هیچ یک از مقامات و مدیران دولتی حق ندارند مانع از اجرای حکم پلمپ چاه غیرمجاز شوند.
به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه ارتقای راهکارهای و مداخلات انتظامی وضعی در راستای پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز در حریم رودخانه ها و حاشیه سدها، اظهار داشت: استان خوزستان به رغم برخورداری از منابع آبی فراوان و سدهای عظیم، همواره با تنش آبی روبروست که یکی از علت های آن، بهره برداری غیرمجاز از آب های زیرزمنی است.
وی ادامه داد: افزایش باغ ویلاها در برخی شهرستان ها مانند دزفول، بهبهان، شوشتر، ایذه، باغملک و رامهرمز، حفر چاه های غیرمجاز را بیشتر کرده است که خطرات زیست محیطی متعددی را در آینده به دنبال دارد.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی شعب قضایی تخصصی بهره برداری از منابع آبی در استان در حال راه اندازی است و این امر موجب تسریع در رسیدگی به پرونده ها خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی برای قضات این شعب خبر داد و گفت: برخی مسائل باید مبنایی حل شوند.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی ادامه داد: همه دستگاه های ذی ربط با کمک یکدیگر و با استفاده از ظرفیت های قانونی، باید اقداماتی صورت دهند تا هزینه حفر و نگهداری چاه های غیرمجاز افزایش یابد.
وی تصریح کرد: از دادستان ها نیز می خواهیم تا ضمن ارائه هشدار به شهروندان در این زمینه، با متخلفان و مجرمان نیز قاطعانه برخورد کنند.
در ادامه، سایر اعضای جلسه به بیان آمار و اطلاعات و همچنین راهکارهای پیشنهادی پرداختند و مواردی به تصویب اعضای حاضر رسید.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۱۰۰۹۲۸۰۰۵۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *