اخبار داغ

فرانسه در نقش «پلیس بد»

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک روز پس از اعلام موافقت ایران با آغاز مذاکرات در ۸ آذرماه، فرانسه در موضعی تهدیدآمیز، اعلام کرد که مشغول رایزنی با متحدانش در مورد چگونگی واکنش به «عدم همکاری» ایران با آژانس است. فرانسه در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای مجددا لباس «پلیس بد» را به تن […]

اشتراک گذاری
14 آبان 1400
171 بازدید
کد مطلب : 136914

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، یک روز پس از اعلام موافقت ایران با آغاز مذاکرات در ۸ آذرماه، فرانسه در موضعی تهدیدآمیز، اعلام کرد که مشغول رایزنی با متحدانش در مورد چگونگی واکنش به «عدم همکاری» ایران با آژانس است.

فرانسه در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای مجددا لباس «پلیس بد» را به تن کرده و قصد دارد با استفاده از اهرم آژانس و به نمایندگی از مذاکره‌کنندگان غربی ایران را تحت فشار قرار دهد.

از زمان مدیریت گروسی در آژانس این نهاد بین‌المللی از حوزه اجرای وظایف حقوقی و فنی در قبال ایران خارج و با اتخاذ رویکرد سیاسی عملا به اهرم فشار غرب بویژه آمریکا علیه ایران تبدیل شده است.

مذاکره در فضای تهدید و فشار سیاسی، عملا اصل گفتگو برای دستیابی به توافق را دچار تناقض می‌کند.

مذاکره کنندگان غربی از ۸ آذر یا باید خود را برای مذاکره‌ای عادلانه، صریح و نتیجه‌محور آماده کنند و یا از حالا مسئولیت عدم تغییر در وضعیت موجود را بپذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *