اخبار داغ

نخستین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از سید محمدرضا حسینی علی آباد(ریاست جشنواره)، تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. زیرا پیشرفت و ترقی در هر کشور به واسطه ی تحقیق و پژوهش پدید می آید. با توجه به جایگاه پژوهش و فناوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ آذر […]

اشتراک گذاری
11 آبان 1400
97 بازدید
کد مطلب : 136602

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از سید محمدرضا حسینی علی آباد(ریاست جشنواره)، تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. زیرا پیشرفت و ترقی در هر کشور به واسطه ی تحقیق و پژوهش پدید می آید. با توجه به جایگاه پژوهش و فناوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ آذر ماه را به این نام اختصاص داد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ خورشیدی هفته آخر آذر را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری نمود که از سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

سید محمدرضا حسینی علی آباد در گفتگو با تجهیز نیوز اظهار نمود: با توجه به اهمیت هفته پژوهش و فناوری از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۶ آذر ماه هر سال و نظر به اهمیت پژوهش و تحقیق پژوهشگران و محققان، شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را بر اساس دستورالعمل ۲۲مین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیرنامه به این عزیزان تقدیم می کند.

ایشان با بیان اینکه هر سال این فراخوان از ۳۰ شهریور ماه آغاز می گردد و تا ۱ آذر ماه همان سال پذیرای دریافت رزومه علمی پژوهشگران، اساتید، اندیشمندان و دانشجویان فرهیخته می باشد، افزود: به دلیل شرایط کرونایی، این جشنواره در دوره نخست به صورت مجازی برگزار می گردد. و علاقه مندان می توانند رزومه علمی خود را به آدرس confnashr.ir ارسال نمایند.

ریاست جشنواره با بیان اینکه این جشنواره به مناسبت روز پژوهش ۲۵ آذر ماه برگزار و از پژوهشگران برتر تجلیل می گردد، اضافه نمود: شرکت در این فراخوان کاملا رایگان است و تمام دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته های تحصیلی و در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند در این رویداد بزرگ شرکت نمایند و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

حسینی علی آباد ادامه داد: ۶ تندیس متعلق به پژوهشگران مقطع کارشناسی (دانشجو و دانش آموخته) می باشد. همچنین ۵ تندیس متعلق به پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد (دانشجو و دانش آموخته) می باشد و ۴ تندیس نیز متعلق به پژوهشگران با داشتن مدرک دکتری تخصصی و دانشجویان این مقطع است.

همچنین دبیر علمی جشنواره سرکار خانم سمیه صائب نیا افزود: لازمه نیل به اهداف توسعه ملی در سطوح بالا برخورداری از دانش و تکنولوژی پیشرفته است‌ که‌ تنها در سایه انجام پژوهش‌های‌ بنیادی‌، کاربردی و توسعه‌ای کسب می‌شود. تجارب جوامع پیشرفته و کـشورهایی کـه در سـال‌های گذشته پدیده عقب‌ماندگی را پشت سر گذاشته‌اند، گواهی بر این واقعیت‌ است‌.در واقع حل‌ ‌مشکلات‌ و رفع نیازهای توسعه علمی بیشتر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به وسیله دانشگاه‌ها و در سایه انجام پژوهـش‌های علمی و نوآوری‌های اساتید و پژوهشگران دانشگاهی صورت پذیرفته است.

صائب نیا در خاتمه بیان نمود: امید است این جشنواره بتواند فرصت تعامل و تبادل دانش میان پژوهشگران در عرصه آموزش و دانشگاه را فراهم نماید. همچنین ایجاد انگیزه، شور و اشتیاق میان دانشجویان برای حرکت به سمت پژوهش و فناوری را موجب گردد و مدعی باشیم که این جشنواره فرصت خوبی برای ایجاد انگیزه بین پژوهشگران و از همه مهتر این پژوهش های انجام گرفته موجبات حل‌ ‌مشکلات‌ و رفع نیازهای توسعه علمی است. و با برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره گامی هر چند کوچک در آبادانی کشور عزیزمان ایران برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *