اخبار داغ

ادعای جدید آمریکا در رابطه با برجام

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در شبکه سی.ان.ان اظهار داشت: ما چهار کشور (آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس) در خصوص مسائل مرتبط با برجام، هماهنگی نزدیکی با یکدیگر داریم و البته این موضوعی نسبتا تازه است زیرا از زمانی که آمریکا از این توافق خارج شد، در سال‌های اخیر […]

اشتراک گذاری
10 آبان 1400
180 بازدید
کد مطلب : 136430

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در شبکه سی.ان.ان اظهار داشت:

ما چهار کشور (آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس) در خصوص مسائل مرتبط با برجام، هماهنگی نزدیکی با یکدیگر داریم و البته این موضوعی نسبتا تازه است زیرا از زمانی که آمریکا از این توافق خارج شد، در سال‌های اخیر بر سر این موضوع با یکدیگر اختلاف داشتیم.

بر این باوریم که دیپلماسی بهترین راه و روش مقابله با این مساله است. همچنان پنجره‌ای برای بازگشت به مذاکرات وجود دارد و ما می‌توانیم به پایبندی متقابل به این توافق بازگردیم و این می‌تواند بهترین نتیجه باشد.

این امر(بازگشت به مذاکرات) بستگی به ایران دارد که در انجام این کار جدی باشد. ما هنوز نمی‌دانیم که آیا طرف ایرانی همچنان خواهان بازگشت به مذاکرات و برگشتن به طریق معنادار به پایبندی به این توافق است.

بلینکن با انتقاد از دولت سابق آمریکا در خروج از برجام و اینکه “از زمانی که آمریکا از این توافق خارج شد، برنامه هسته‌ای ایران به سمت خطرناک‌تر شدن پیش رفته است”، برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را یک تهدید خواند.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها و به صراحت اعلام کرده است که خواستار انجام مذاکرات نتیجه محور پیرامون برجام است؛ مذاکراتی که لغو کامل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را به‌دنبال داشته باشد.

وزیر امورخارجه بایدن در حالی مسیر دیپلماسی و بازگشت به برجام را باز می‌داند که دولتش تنها طرفی است که در این توافق نیست و باید گام عملی برای ورود به آن بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *