اخبار داغ

رییس کمیسیون عمران مجلس:رفع مشکلات اهواز با ظرفیتهای بالایی که دارد اراده ملی می طلبد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس که ظهر امروز به اهواز سفر کرده بود پس از بازدید از پروژه های سطح شهر گفت: اهواز با ظرفیت‌های بالایی که دارد برای رفع مشکلاتش اراده ملی را می‌طلبد. محمدرضا رضایی کوچی امروز […]

اشتراک گذاری
09 آبان 1400
71 بازدید
کد مطلب : 136670

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس که ظهر امروز به اهواز سفر کرده بود پس از بازدید از پروژه های سطح شهر گفت: اهواز با ظرفیت‌های بالایی که دارد برای رفع مشکلاتش اراده ملی را می‌طلبد.

محمدرضا رضایی کوچی امروز یکشنبه نهم آبان‌ماه در جلسه‌ای که با حضور رضا امینی شهردار اهواز، مجتبی یوسفی نماینده اهواز، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرعامل آبفا کشور، رئیس و اعضای شورای شهر اهواز، فرماندار و مدیرعامل آبفا استان و مدیریت بحران خوزستان بعد از بازدید از پروژه‌های آب‌های سطحی، طرح جامع فاضلاب و بافت فرسوده، محروم و حاشیه اهواز در شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: طی بازدیدی که امروز از پروژه‌های دفع آب‌های سطحی و فاضلاب و همچنین مناطق محروم اهواز داشتیم، جلسه‌ای هفته آینده در مجلس با اعضای کمیسیون عمران و با حضور وزیر نفت، نیرو و کشور برای پیگیری پروژه‌های مذکور برگزار می‌شود جهت تامین اعتبارات لازم و بحث حق آلایندگی به منظور تکمیل پروژه‌های مذکور برگزار می‌شود.

وی وضعیت مناسب برای خیابان‌ها، فاضلاب و دفع آب‌های سطحی را حق مردم اهواز دانست و افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح جامع فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز مورد نیاز است که در سال جاری تنها ۷۰۰ میلیارد تومان آن پیش بینی شده و ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص شده و با این روند سال‌ها برای تکمیل آن‌ها زمان می‌برد و اگر اعتبارات لازم تخصیص نشود به نتیجه نمی‌رسد.

رضایی کوچی گفت: بانک‌ها می‌توانند در این زمینه نقش پررنگی داشته باشند و عدد قابل توجهی از اعتبارات لازم برای فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز تزریق کنند و بعنوان راه دیگر نیز می‌توان پساب فاضلاب را به واحد‌های بزرگ صنعتی فروخت و از بخش خصوص کمک گرفت.

وی بر کمک‌های دولت برای به نتیجه رسیدن پروژ‌ه های مذکور و رفع محرومیت در اهواز و تزریق سالیانه ۲ هزار میلیارد تومان در کنار دیگر بخش‌ها اشاره کرد و ادامه داد: پروژ‌ه های مذکور باید ۲ ساله تمام شود که در این راه صنایع باید حق آلایندگی خود را برای پیشرفت کار پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ محله از کلانشهر اهواز شناسایی شده که دارای محرومیت هستند و شهرداری با وضعیتی که دارد تمام درآمد‌های خود را صرف هزینه‌های جاری می‌کند و نیازمند کمک دولت در این زمینه است.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت و بافت فرسوده توسط دولت پیش بینی شده که تلاش خواهیم کرد بخش قابل توجهی از آن به اهواز اختصاص یابد و دیگر دستگاه‌ها نیز باید با توجه به ماموریت خود به رفع محرومیت‌ها کمک کنند و تمام بار را بر روی دوش شهرداری نگذارند.

رضایی کوچی با بیان اینکه تمام هزینه‌ها و زحمت‌ها برای رفع محرومیت و بهبود بافت‌های فرسوده نباید بر عهده شهرداری باشد، اضافه کرد: در همین رابطه کمیسیون مجلس در جلسه‌ای که هفته آینده با حضور وزیر نفت، نیرو و کشور برگزار می‌شود بحث تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه دفع آب‌های سطحی، فاضلاب ‌و رفع محرومیت و بحث حق آلایندگی برای این شهر و جهت رفع محرومیت مطرح می‌شود تا اعتبارات لازم تخصیص شود.

وی در پایان تصریح کرد: اهواز با ظرفیت‌های بالایی که دارد برای رفع مشکلاتش اراده ملی را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *