اخبار داغ

تعهدات دستگاه‌های مختلف را برای کمک به مردم آسیب‌دیده از زلزله اندیکا

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، وزیر کشور، تعهدات دستگاه‌های مختلف را برای کمک به مردم آسیب‌دیده از زلزله اندیکا تشریح کرد. احمد وحیدی عصر روز جمعه در پایان نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله اندیکا در استانداری خوزستان با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده و حضور رئیس‌جمهور در این مناطق اظهار کرد: کارهایی در این مناطق […]

اشتراک گذاری
08 آبان 1400
68 بازدید
کد مطلب : 136214

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، وزیر کشور، تعهدات دستگاه‌های مختلف را برای کمک به مردم آسیب‌دیده از زلزله اندیکا تشریح کرد.

احمد وحیدی عصر روز جمعه در پایان نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله اندیکا در استانداری خوزستان با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله‌زده و حضور رئیس‌جمهور در این مناطق اظهار کرد: کارهایی در این مناطق انجام شده و کارهایی هم باید انجام شود تا مردم احساس نگرانی نکنند.

وی افزود: اقداماتی که در این مناطق باید انجام شود، سه دسته هستند؛ اول اینکه مردمی که در جریان زلزله خانه‌های خود را از دست داده‌اند باید فوراً تأمین مسکن شوند و مکانی برای استقرار آنان در نظر گرفته شود؛ دوم اینکه باید مکانی برای استقرار دام و احشام مردم زلزله‌زده در نظر گرفته شود و سوم اینکه کارهای پشتیبانی و کمک‌های اضطراری باید فوراً به مردم زلزله‌زده رسانده شود.

وحیدی بیان کرد: البته برای کمک به مردم در این مدت کارهای خوبی صورت گرفته ولی کفایت نمی‌کند و باید فعالیت‌ها در این بخش سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وزیر کشور بیان کرد: بنیاد مسکن متولی مسکن زلزله‌زدگان است و باید با روش‌های جدید بتواند شرایط استقرار مردم را فراهم کند؛ همچنین بسیج سازندگی متعهد شده که محلی را برای استقرار احشام و دام‌های مردم ایجاد کند تا در فصل سرما نیز مردم بتوانند از دام‌هایشان حفاظت کنند.

وحیدی به صعب‌العبور بودن مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: قرار شده که امکاناتی را برای تسریع بر روند خدمات‌رسانی‌های صورت بگیرد و استان‌های معین نیز خدمات و امکاناتی را برای این کار در نظر بگیرند.

وی به نیازهای درمانی مردم منطقه اشاره کرد و افزود: قرار شده که در کوتاه‌مدت نیز هلال احمر گشت‌های سیار پزشکی را در این مناطق راه‌اندازی کند و در بلندمدت نیز وزارت بهداشت نیازهای مردم را تأمین کند.

وزیر کشور گفت: برای روستاهایی که مشکل تأمین آب دارند نیز تصمیم گرفته شده که تانکرهای آب‌رسانی بیشتری برای خدمات‌رسانی به مردم فعال شوند و ضمن اینکه وزارت راه نیز باید برای رفع مشکلات جاده‌های ارتباطی منطقه وارد عمل شود و کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *