اخبار داغ

مردم با فقر کنار می‌آیند اما بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور رئیس قوه قضاییه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پایه‌های اصلی نظام اسلامی، عدالت اجتماعی است. مقام معظم رهبری در این خصوص گفته‌اند که ما نمره […]

اشتراک گذاری
07 آبان 1400
113 بازدید
کد مطلب : 136083

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور رئیس قوه قضاییه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پایه‌های اصلی نظام اسلامی، عدالت اجتماعی است. مقام معظم رهبری در این خصوص گفته‌اند که ما نمره قابل قبولی در اجرای عالت اجتماعی اتخاذ نکرده‌ایم. البته کارهای خوب در کشور زیاد است.

وی افزود: بی عدالتی، بیش از محرومیت مردم را می‌آزارد. مردم ممکن است با فقر و محرومیت کنار بیایند اما هرگز بی عدالتی را تحمل نمی‌کنند به این خاطر، اینها دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و مسئولین باید تلاش کنند که زیرساخت اجرای عدالت را فراهم کنند. پاسخ به دغدغه و مطالبه‌های رهبری و عینیت‌بخشی عدالت، اولین مطالبه است که ان‌شاءالله همه باید تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: فسادستیزی مقدمه لازم برای اجرای عدالت است؛ باید حتما بستر فراهم شود. در دولتی که می‌خواهد فسادستیزی کند حتما باید عناصری پاک‌دست و فسادستیز به کار گرفته شوند. شناسایی چالش‌ها و منافذ نفوذ فساد اداری و مالی، از مسائل بسیار مهم است.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی، پاسخگویی، پرهیز از روحیه اشرافی‌گری و لزوم شفافیت، افزود: بخشی از مردم به دنبال تبدیل وضعیت هستند یعنی می‌بینند بالادستی آن‌ها حقوق ۵۰ میلیونی دریافت می‌کند اما خود فرد ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. پرهیز از حقوق‌های نجومی و ناعادلانه از مطالبات جدی رهبری است.

موسوی‌فرد گفت: پیوست عدالت در یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور یعنی مسکن که اولویت دولت است نیز باید رعایت شود. واحدهایی که قرار است واگذار شوند ابتدا باید برای افراد نیازمند باشد و بعد به دهک‌های توانمندتر داده شوند.

از نگاه مقام معظم رهبری، هرکاری می‌خواهیم انجام دهیم باید حتما با پیوست عدالت باشد. کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی، باید محقق شود. هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس خوب ایجاد کند. اکنون سه ماه از عمر دولت می‌گذرد، باید مقداری صبر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش ازدواج و فرزندآوری، تصریح کرد: باید راهکاری وجود داشته باشد و تدبیری انجام شود؛ رفع نبود رغبت به فرزندآوری و ازدواج، نیاز به بسترسازی دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر لزوم کوتاه کردن دست دلالان نیز افزود: در آبادان و خرمشهر قیمت بهترین رطب ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است اما قیمت آن در بازار و مرکز شهر اهواز ۳۰ هزار تومان و در تهران ۷۰ هزار تومان است یعنی واسطه‌ها عمده سود خود را می‌کنند؛ پس باید برای کوتاه کردن دست دلالان فکر اساسی کرد. کوتاه کردن دست مدیران نالایق و مهار گرانی، دغدغه است.

وی با اشاره به وقوع برخی سرقت‌ها گفت: مساله نظارت بسیار مهم است. امنیت مطالبه مردم است. توزیع سلاح در استان در حد وفور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *