اخبار داغ

توضیح اداره‌کل غله خوزستان درباره فیلم منتشرشده از آرد فاسد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، متن اطلاعیه اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به این شرح است: “درباره کلیپ منتشرشده در فضای مجازی و مطالبات احدی از شهروندان با توجه به مجهول الهویه بودن منتشر کننده کلیپ، این اداره کل به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی […]

اشتراک گذاری
07 آبان 1400
36 بازدید
کد مطلب : 136124

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، متن اطلاعیه اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به این شرح است:

“درباره کلیپ منتشرشده در فضای مجازی و مطالبات احدی از شهروندان با توجه به مجهول الهویه بودن منتشر کننده کلیپ، این اداره کل به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب مواردی را به سمع و اطلاع مردم فهیم استان می رساند:

این اداره کل به عنوان متولی و تامین کننده گندم مورد نیاز کارخانجات آردسازی و فروش گندم با نرخ یارانه ای همواره مورد توجه بسیاری از دلالان و سودجویان بوده است.

 در طول یکسال گذشته با همکاری سازمان صمت استان برای جلوگیری از تخلف و تضییع حقوق شهروندان خوزستانی اقدام به بازرسی های پیوسته از نانوایان نموده که علاوه بر ارتقاء کیفیت نان موجب بهبود در عملکرد نانوایان استان شد.

بر اساس بررسی های بعمل آمده تاریخ درج شده بر روی کیسه آرد کلیپ منتشر شده مربوط به ۵۰ روز گذشته بوده و این در شرایطی است که نانوایان استان در سه نوبت ۱۰ روزه از طریق سامانه اختصاصی اقدام به سفارش و تحویل آرد مصرفی واحد نانوایی خود می نمایند.

بنابراین امکان تخلف کارخانجات آرد سازی دور از واقعیت بوده چرا که مسئولین کنترل کیفی این اداره کل به منظور احصای کیفیت آرد تولیدی با مشارکت معاونت غذا و دارو همچنین اداره کل استاندارد خوزستان به صورت مداوم از کارخانجات آرد استان بازدید بعمل می آورند و کیفیت آرد تولیدی استان را مطابق با پارامترهای کیفی مورد سنجش قرار می دهند که در صورت تخلف و یا سهل انگاری در تولید آرد، موارد را به کارخانه اعلام و خط تولید تا زمان مرتفع نمودن آن متوقف می شود.

مضاف بر اینکه در کارخانجات آرد سازی نیز کارشناس کنترل کیفی بعنوان نماینده معاونت غذا و دارو و اداره استاندارد همواره حضور فعال داشته و خطوط تولید و محصول تولیدی را بصورت مداوم کنترل و بررسی می نماید.

از این رو امکان احتکار و یا انباشت آرد در کارخانجات آرد غیر ممکن بوده و تمامی آرد مصرفی خبازین در همان روز سفارش گیری تولید و با درج تاریخ برای مصرف به دست نانوایان می رسد.

از طرفی امکان اینکه نانوای موصوف، آرد را از مبادی غیر قانونی و احتکار شده تهیه و در بازه زمانی دو ماهه آرد دچار فساد شده و اکنون در حین مصرف متوجه شده نیز محتمل می باشد.

بنابراین، این اداره کل به عنوان خادم شهروندان عزیز خوزستانی پاسخگوی کلیه مطالب در خصوص گندم و آرد استان می باشد و در صورت احراز تخلف از سوی هر کدام از کارخانجات و یا نانوایان استان از طریق ارجاع به مراجع قانونی سریعا با متخلفین و برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه برخورد جدی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *