اخبار داغ

افزایش قیمت فلزات گرانبها با عقب‌نشینی دلار و اوراق

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، قیمت طلا و نقره در معاملات روز چهارشنبه روند صعودی در پیش گرفت و نزدیک به بالاترین سطح قیمت روزانه تحت تاثیر شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه دولتی معاملات بسته شد.  اگرچه معاملات در روز گذشته روند صعودی داشت اما صعود […]

اشتراک گذاری
07 آبان 1400
68 بازدید
کد مطلب : 136069

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، قیمت طلا و نقره در معاملات روز چهارشنبه روند صعودی در پیش گرفت و نزدیک به بالاترین سطح قیمت روزانه تحت تاثیر شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه دولتی معاملات بسته شد.

 اگرچه معاملات در روز گذشته روند صعودی داشت اما صعود چشمگیری به ثبت نرسید چرا که معامله‌گران در انتظار یک حرکت جدید برای بازار فلزات گرانبها هستند.

بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۴.۷۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۹۸.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۱۲ دلار در هر اونس به قیمت ۲۴.۲۰ دلار در هر اونس معامله شد.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا روند کاهشی در پیش گرفت. قیمت نفت خام هم نسبت به روزهای گذشته کاهشی شد و هر بشکه نفت خام به قیمت ۸۲.۵۰ دلار معامله شد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز با در پیش گرفتن روند کاهشی به محدوده ۱.۵۹۳ درصدی رسید. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند کاهشی داشتند. در ایالات متحده اما هر از سه شاخص اصلی، دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی روند نزولی داشته و شاخص نزدک بدون تغییر نسبت به معاملات روز گذشته بسته شد.

این در حالی است که شاخص‌های سهام نسبت به پایین‌ترین سطح خود در ماه اکتبر، روند صعودی چشمگیری داشته‌اند.

به نظر می‌رسد خوش بینی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از انتشار گزارش درآمد سه ماهه سوم شرکت‌ها باشد که از دو هفته قبل تاکنون ادامه یافته است.

با این حال به زعم بسیاری از تحلیل‌گران، کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان با فشار بیش از حد بخش مسکن و احیای موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در برخی از بخش‌های این کشور و همچنین بحران انرژی که باعث کمبود مواد خام کلیدی شده است، می‌تواند بر روند حرکت بازارهای مالی تاثیرگذار باشد. 

همچنین در اخبار دیگر، تنش‌ها میان ایالات متحده و چین در اواسط هفته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ممنوعیت فعالیت‌های تجاری چاینا تلکام بزرگترین اپراتور مخابراتی چین در ایالات متحده، به شدت افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *