اخبار داغ

اعطای آزادی به ۳۵۸ زندانی خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌ها به استان خوزستان طی مراسمی با حضور وی و جمعی از مسئولان استانی، تعداد ۳۵۸ زندانی واجد شرایط از زندان آزاد شدند. محمدمهدی حاج‌محمدی در این مراسم که در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی برگزار شد، […]

اشتراک گذاری
07 آبان 1400
33 بازدید
کد مطلب : 136123

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از حبیب خبر، همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌ها به استان خوزستان طی مراسمی با حضور وی و جمعی از مسئولان استانی، تعداد ۳۵۸ زندانی واجد شرایط از زندان آزاد شدند.

محمدمهدی حاج‌محمدی در این مراسم که در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی برگزار شد، اظهارکرد:  از روح شهیدان به ویژه شهید هاشمی مدد می‌گیریم، زیرا شاخصه شهدا این است که همواره بدرستی دیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

شهید هاشمی عزیز که در حوزه تجسس و اطلاعات سرآمد بوده‌اند، در راس این سبک زندگی درست قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید از شهدا الگو گرفت، در جمع مددجویان این مراسم یادآور شد: اگر از شهدا الگو بگیرید و به آنان تأسی کنید، دچار مشکل و آسیب نخواهید شد. چه بسا اگر شما مددجویان که مدتی را هم مهمان ما بودید، با این اعتقاد و در راه درست حرکت می‌کردید، به مشکلات بعدی، جرم و زندان مبتلا نمی‌شدید.

رهایی همه با قدم گذاشتن در راه شهدا اتفاق می‌افتد

عضو شورای عالی قضایی کشور میثاق با شهیدان را دارای ارزش والا توصیف کرد و عنوان داشت: شهدا ستاره هستند آنچنانکه هم مسیر را نشان می‌دهند و هم ما را به مقصد می‌رسانند. ما به آنان نیازمندیم و امیدوارم همگی مشمول برکات شهدا باشیم.

وی خطاب به مددجویان حاضر در جمع که مشمول آزادی شده‌اند، گفت: امروز شما از زندان‌های خوزستان آزاد می‌شوید، اما برخی همچنان زندانی هوس و طمع‌اند؛ آنچه مهم است رهایی از این زندان‌هاست که آن‌هم با قدم گذاشتن در راه و روش شهدا رخ می‌دهد.

حاج محمدی با اشاره به شهدایی همچون شهید یداله ندرلو، وی را الگوی اصلاح و تربیت برشمرد و ادامه داد: ایام زندان ایام سختی است؛ بنابراین تکرار این غفلت و اشتباه دیگر شایسته و سزاوار نیست. همیشه گفته‌ام که عشق به شهدا بواسطه مسلک مردانگی، در میان زندانیان یک واقعیت است. الان که در وقت آزادی هستید، تصمیم بگیرید که بازگشت درستی به جامعه داشته باشید.

اعطای ۷۵۰ میلیونی برای آزادی مددجویان نیازمند

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در بخشی از این مراسم با اشاره به ۳۵۸ مددجوی آزاد شده گفت: از این جمع فقط ۳۴ نفر مربوط به همراهی ستاد دیه و کمک خیرین بوده و امکان آزادی سایرین از طریق تسهیلات و ارفاقات قضایی میسر شده است.

حاج‌محمدی در عین حال خاطرنشان ساخت: در ستاد دیه نیز به حتم نقش مردم و کمک خیرین برجسته است.

ما در این مدت نزدیک به ۷۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به زندانیان و پرداخت خسارات و بدهکاری آنان به شاکیان و طلبکاران را فراهم کرده‌ایم.

محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها امروز(پنجشنبه) همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان، بازدیدی سه روزه از زندان‌های استان خواهد داشت.

سرکشی از زندان‌ها، رصد مطالبات پرسنل، مددجویان و خانواده‌هایشان، حضور در مراسم ازدواج ۱۴ زوج از فرزندان مددجویان کنونی در حبس و اهدای جهیزیه کامل به آنان، حضور در برنامه آزادی زندانیان، تکریم ۳۰۰ فرزند محصل زندانیان، تجلیل از ۵۰ دانش‌آموز ممتاز و موفق و … از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر دنبال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *