اخبار داغ

پچ پوشیدنی هوشمند ایران در آمریکا به ثبت رسید

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، محققان در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، برای اولین بار در کشور موفق به ثبت اختراع فناوری «پچ پوشیدنی هوشمند» در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO شدند. حسگر هوشمند ساخته شده به صورت یک پچ پوشیدنی، قادر به آنالیز همزمان بایومارکرهای مهم عرق از جمله گلوکز، لاکتات، کلراید، pH و میزان تعریق به […]

اشتراک گذاری
02 آبان 1400
54 بازدید
کد مطلب : 140897

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، محققان در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، برای اولین بار در کشور موفق به ثبت اختراع فناوری «پچ پوشیدنی هوشمند» در اداره ثبت اختراعات آمریکا USPTO شدند.

حسگر هوشمند ساخته شده به صورت یک پچ پوشیدنی، قادر به آنالیز همزمان بایومارکرهای مهم عرق از جمله گلوکز، لاکتات، کلراید، pH و میزان تعریق به صورت غیر تهاجمی و با حساسیت و گزینش پذیری بالا است.

نتایج منتج از مطالعات میدانی به خوبی موید کارایی بالای پچ پوشیدنی هوشمند ساخته شده و پتانسیل کاربردی بالای آن در تشخیص‌های پزشکی، خود پایشی وضعیت سلامتی و سنجش عملکرد ورزشی است.

«پچ پوشیدنی هوشمند» در راستای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد سینا اردلان و تحت راهنمایی دکتر حامد گل‌محمدی قانع مدیر گروه تحقیقاتی بیوپلتفرم‌های نانوحسگر و دکتر مریم وثوق در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران به انجام رسیده است.

این طرح پیشتر در اسفند ۱۳۹۹ موفق به کسب رتبه نخست در دومین رویداد ملی طراحی و ساخت حسگرهای تشخیصی ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده و نتایج آن نیز در سال ۲۰۲۰ در مجله Biosensors and Bioelectronics با ضریب تاثیر ۱۰.۶ چاپ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *