اخبار داغ

واکنش عجیب وزارت بهداشت به سونوگرافی زنان توسط مردان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بعد از آنکه بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم در پویشی، به سونوگرافی زنان توسط پزشکان مرد اعتراض کردند، معاون وزیر بهداشت در مصاحبه ای گفته: «در اینگونه معاینات، حضور یکی از محارم بیمار با یک نفر از کارکنان فنی زن الزامی است.» پاسخ معاون وزیر بهداشت ناشی از […]

اشتراک گذاری
02 آبان 1400
199 بازدید
کد مطلب : 135646

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بعد از آنکه بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم در پویشی، به سونوگرافی زنان توسط پزشکان مرد اعتراض کردند، معاون وزیر بهداشت در مصاحبه ای گفته: «در اینگونه معاینات، حضور یکی از محارم بیمار با یک نفر از کارکنان فنی زن الزامی است.»

پاسخ معاون وزیر بهداشت ناشی از تفکرات لیبرالی ست! مثل اینکه ایشان متوجه نیستند که منظور از این پویش تامین امنیت بیمار و یا عدم اطمینان به سونوگرافیست مرد نیست، که با بودن محرم حل شود، بلکه منظور رعایت موازین شرعی است که حتی باید در معاینات ساده پزشکی هم باید رعایت شود مگر در موارد ضروری و ناچار که آن هم مستلزم شرایطی مانند عدم لمس مستقیم نامحرم و … است.

مگر آموزش رانندگی‌ست که حضور محرمی از سوی نوآموز در اتومبیل آموزش کافی باشد؟ آن هم در معاینه‌ای که مستلزم نگاه و لمس بدن نامحرم است!

آیا بودن محرمی همراه بیمار، باعث محرمیت سونوگرافیست به بیمار می شود؟

بهترست معاون وزیر بهداشت بجای این صحبت ها بروند و به وظیفه‌شان که تامین کادر خانم برای مراکز درمانی‌ست عمل کنند. همان وظیفه‌ای که با کم نگهداشتن ظرفیت قبولی پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌ها، باعث انحصار شده‌اند و استفاده عمدی از درصد پایینِ ظرفیت بسیار بالای آموزش، باعث تقاضای بالا و کمبود خدمات بهداشتی و درمانی شده تا این شغل همواره جزء پردرآمدترین‌ها باشد.

در اوایل انقلاب، امام خمینی (ره) خطاب به اولین رییس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: «من دقت کردم در بعضی از برنامه‌ها شما بازیگر زن دارید ولی گریمور زن ندارید، تذکر دادند که اگر نامحرم گریم کند، زنان این شغل را ادامه ندهند!» که همین حکم باعث شد از آن به بعد در تمامی پروژه های نمایشی در صورت حضور حتی یک بانوی بازیگر، حتما گریمور بانو هم وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *