اخبار داغ

قصه غم انگیز مدیریت آبفای خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیو و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، داستان آب و فاضلاب در خوزستان قصه پر غصه‌ایست که در این سالها نه تنها مایه رنج و زحمت این مردم نجیب بوده، بلکه ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی امنیتی ابن منطقه نیز بوده است. البته اگرچه از آنهمه بودجه‌ای […]

اشتراک گذاری
01 آبان 1400
73 بازدید
کد مطلب : 135579

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیو و به نقل از پان(پایگاه خبری آنزان آنلاین)، داستان آب و فاضلاب در خوزستان قصه پر غصه‌ایست که در این سالها نه تنها مایه رنج و زحمت این مردم نجیب بوده، بلکه ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی امنیتی ابن منطقه نیز بوده است. البته اگرچه از آنهمه بودجه‌ای که در تمام این سالها آمد و بخشی هم نیامد، آبی به دست مردم خوزستان نرسید، اما قطعا برای برخی نان و نام فراوان داشته است، و از همین روست که این روزها می‌بینیم جماعتی برای فقط چند روز کرسی ریاست این مجموعه، چه لابی‌ها که نمی‌زنند و چه فتنه‌ها که نمی‌کنند.

چند ماهی ست که در مجموعه آب و فاضلاب خوزستان علاوه بر تمامی آن مشکلات گذشته، اخباری به گوش می‌رسد که نشان از آغاز بحرانی جدید، اینبار در مسائل پرسنلی دارد. احوالات این روزهای آب و فاضلاب استان خوزستان چیزی شبیه اتفاقات مرداد ماه سال ۹۸ در آب و فاضلاب اهواز است. همان روزها بود که با تاکید و پیگیری مصرانه استاندار وقت و با نیت پاکسازی قومی در این مجموعه، با وجود مخالفت فراوان عقلا، شخصی به عنوان مدیرعامل آبفا اهواز معرفی شد که در کمتر از یکسال با آنهمه حواشی برکنار گردید. و البته حاصل این قوم‌گرایی و سهم‌خواهی چیزی جز خسارت به مردم خوزستان و اهواز نبود.

این روزها هم در مجموعه آب و فاضلاب خوزستان با شروع به کار مدیریت جدید، متاسفانه مسائل قومی و تسویه حسابهای شخصی به دستور مستقیم ایشان در دستور کار معاونین و مدیران منتخب ایشان قرار گرفته است، به گونه‌ای که بنا بر اظهارات پرسنل با سابقه شرکت، برخوردهای نسنجیده، قوم گرایانه و شخصی مدیران منتصب جدید، در تاریخ این مجموعه بی‌سابقه بوده است. و قطعا اصرار بر ادامه این روند نتیجه‌ای جز چند پارگی مجموعه و بروز مشکلاتی جدید با ریشه قومی در حوزه پرسنلی نخواهد داشت؛ مشکلاتی که نتیجه آنها جز بروز اخلال در حوزه خدمات رسانی به مردم خوزستان و احتمالا شکل گیری بحرانهای جدید اجتماعی و امنیتی در این استان محروم نخواهد بود.

در زیر فقط به ذکر چند نمونه می‌پردازیم، با این امید که تلنگری دوستانه باشد برای اصلاح این رویه بیمار:

۱- متاسفانه علی‌رغم تاکیداتی که استاندار محترم در روزهای آغازین کار خود مبنی بر عدم پذیرش و تحمل مدیران پروازی بیان نمودند، هنوز هم شاهد مدیرانی هستیم که این استان را شایسته سکونت خانواده خود نمیدانند و خوزستان را صرفا به عنوان فرصت و پلکانی برای صعود به مراتب بالاتر می‌بینند. یک فرصت استثنایی که اتفاقا میشود از مزایا و امتیازات مالی آن به آلاف و الوفی هم رسید و مقدمات یک زندگی راحت در مناطق خوش آب و هوای کشور را برای خانواده فراهم کرد.

بر فرض محال که بشود مدیران پروازی را در برخی ادارات برای مدتی هرچند کوتاه تاب آورد، ولی پذیرش این دست مدیران، حتی برای یک روز در مجموعه‌هایی که مسئولیت ارائه خدمات شهری را بر عهده دارند، قابل قبول نیست. در گذشته اگر مردم خوزستان از آب و فاضلاب ناله می‌کردند و گله‌ای داشتند، حداقل دل‌خوش به این بودند که همسر و فرزندان مدیر عامل آب و فاضلاب هم از همین آب استفاده می‌کنند و با همین مشکلات فاضلاب مواجه‌اند. اما حالا چه؟

آیا جناب آقای کرمی‌نژاد، خوزستان را شایسته زندگی کردن برای خانواده خود نمی‌دانند؟ آیا شان خانواده ایشان اجل از آن است که از این آب بنوشند و با این دست از مشکلات فاضلاب مواجه شوند؟ یا حالا که مستحضر به حمایت همشهریان خود در دولت هستند، همین که عطش خدمت به این مردم محروم را فرو بنشانید کفایت می‌کند؟

۲- نکته دیگر این که جهت استحضار شهروندان خوزستانی، از مدیر عامل محترم آب و فاضلاب خوزستان تقاضا داریم به شایعاتی که در مورد سنوات خدمت ایشان و بازنشستگی‌ و بازگشت مجددشان به کار در اواخر سال گذشته و اوایل امسال مطرح گردیده است پاسخ بفرمایند،

حال آنچه ذهن مردم خوزستان را می‌گزد این است که در اوضاع و احوال نامناسب آب و فاضلاب این استان، به کارگیری مدیرانی با اینهمه حاشیه از کدام منطق پیروی می‌کند؟

مبادا درب بر همان پاشنه سابق چرخیده و سلامت و آسایش مردم خوزستان اینبار هم هزینه سهم‌خواهی اصحاب سیاست و قدرت شده است و کسانی به پشتوانه حضور برخی چهره‌ها در دولت در تلاشند تا افراد و نزدیکان خود را به هر قیمتی به مردم خوزستان تحمیل کنند؟

۳- در این چند ماه اخیر، در شرکت آب و فاضلاب خوزستان، برخی از مدیران منتصب مدیر عامل محترم، با رویکردی صرفا قومیت گرایانه و شخصی، به اقداماتی دست زده‌اند که مایه نگرانی قاطبه پرسنل شاغل در آن مجموعه گردیده است. به گونه‌ای که کسانی به اعتبار حمایت مدیریت، پای خود را تا آنجا دراز کرده‌اند که بر خلاف تمامی حقوق شهروندی مصرح در قانون، دستور به ممانعت از ورود یکی از فرزندان شاهد به مجموعه آب و فاضلاب داده‌اند.

روشن است که این دست بی‌تدبیری‌ها نتیجه‌ای جز بروز مشکل و ایجاد شکاف در مجموعه پرسنل آب و فاضلاب نخواهد داشت. لذا امیدواریم با تدبیر مدیر عامل و ورود ایشان به ایندست موضوعات از انحرافات بیشتر جلوگیری گردد.

در آخر اگرچه درد دلهای ما بسیار است، اما در این نوبت سخن خود را همینجا با حکایتی از شیخ اجل سعدی شیرین سخن به پایان میبرم، البته به امید اصلاح وضع موجود.

«هندوی نفت اندازی همی‌آموخت. حکیمی بر او بگذشت و گفت: تو را که خانه نیین است، بازی نه این است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *