اخبار داغ

پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن شکر زرد در برداشت بیست و سوم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از آنزان آنلاین، مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد در برداشت بیست و سوم نیشکر از مزارع این شرکت تولیدی ۱۱۰ هزار تن شکر زرد تولید شود. محمدرضا عصاره‌نژاد در جمع خبرنگاران پیش از برگزاری مراسم برداشت نیشکر از مزارع این شرکت تولیدی […]

اشتراک گذاری
28 مهر 1400
110 بازدید
کد مطلب : 135525

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از آنزان آنلاین، مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد در برداشت بیست و سوم نیشکر از مزارع این شرکت تولیدی ۱۱۰ هزار تن شکر زرد تولید شود.

محمدرضا عصاره‌نژاد در جمع خبرنگاران پیش از برگزاری مراسم برداشت نیشکر از مزارع این شرکت تولیدی اظهار داشت: امروز برداشت محصول از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) با مساحت ۱۰ هزار و ۴۴۰ هکتار آغاز شده است و امیدواریم برداشتی با سلامت، برکت و موفقیت رقم بخورد.

وی عنوان کرد: در این روز بسیار مفرح که هم‌زمان با آغاز هفته وحدت است و برداشت دسترنج همکاران از مزارع آغاز می‌شود واقعاً جای مهندسان و همکارانی که در دوران یک‌ساله گذشته از جمع ما رفتند را خالی می‌کنم و برای شادی روحشان از درگاه احدیت طلب آمرزش می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه شرایط نیشکر امسال با سال گذشته وضعیت بهتری را شاهد هستیم، از این روز بر اساس پیش‌بینی‌ها بین ۹۸۰ هزار تا یک‌میلیون تن نیشکر برداشت خواهیم کرد که این میزان معادل ۱۱۰ هزار تن شکر خام(شکر زرد) است.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) گفت: تحقق تولید ۱۱۰ هزار تن شکر زرد بر اساس پیش‌بینی‌هاست و به شرایط آب و هوایی و فاکتورهای دیگری ارتباط دارد که امیدواریم این شرایط فراهم شود و شاهد برداشتی خوب باشیم.

وی به معضل بیکاری در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با کشت بیش از یک‌میلیون نهال آکالیپتوس هم از مزارع و اراضی استفاده شایسته شود، هم ازنظر مسئولیت اجتماعی در راستای بهبود شرایط زیست‌محیطی اطراف اراضی شرکت اقداماتی انجام‌شده باشد، هم با فروش چوب درآمدزایی و اشتغال‌زایی انجام شود.

عصاره‌نژاد عنوان کرد: در کنار این فروش چوب با راه‌اندازی شرکتی برای تولید اسانس از برگ این درخت نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که مشتری زیادی دارد.

مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) تاکید کرد: از سرشاخه‌های آکالیپتوس قرار است در شرکتی که در حال ساخت است تولید زغال کنیم ساخت این شرکت در مراحل نهایی است.

وی به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شرکت تولید کود فسفات نیز اشاره کرد و گفت: تولید کود فسفات می‌تواند هم شرکت را از خرید کود بی‌نیاز سازد و هم درآمدزایی زیادی با فروش این محصول به بار آورد که ازاین‌رو در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *