اخبار داغ

هدف‌گذاری بزرگ فولاد خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، مجموعه فولاد خوزستان در سالی که گذشت، به دلیل تنش‌های برقی ایجادشده در کشور با ضرر و زیان بسیاری مواجه شد. البته این تهدید فرصتی برای مجموعه فولاد خوزستان ایجاد کرد تا در حوزه نیروگاه دست به کار مطالعاتی بزند و در این بخش […]

اشتراک گذاری
27 مهر 1400
60 بازدید
کد مطلب : 135483

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، مجموعه فولاد خوزستان در سالی که گذشت، به دلیل تنش‌های برقی ایجادشده در کشور با ضرر و زیان بسیاری مواجه شد. البته این تهدید فرصتی برای مجموعه فولاد خوزستان ایجاد کرد تا در حوزه نیروگاه دست به کار مطالعاتی بزند و در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان مطلب فوق گفت: برای رسیدن به سهم ۲۵درصدی از بازار فولاد کشور، ۱۴۵پروژه به ارزش ۲۳هزار میلیارد تومان در حال اجراست. امین ابراهیمی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت برای احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه در کشور، افزود: سهم فولاد خوزستان از این تفاهم‌نامه معادل یک‌هزار مگاوات است که قرار است در دو فاز ۵۰۰مگاواتی اجرا شود. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: برای فاز اول تقریبا همه مجوزهای لازم، از جمله مجوز زیست‌محیطی دریافت شده و در مرحله برگزاری مناقصه است و امیدواریم از آبان‌ماه این پروژه وارد فاز اجرایی شود. ابراهیمی عنوان کرد: اجرای فاز اول این طرح باعث می‌شود، ۵۰۰مگاوات به ظرفیت برق استان افزوده شود تا در سنوات آتی استان کمتر با خاموشی مواجه شود. این فاز از طرح، یک پروژه ۲۴ماهه است و در برنامه داریم عملیات اجرایی فاز دوم را بلافاصله پس از اتمام فاز اول آغاز کنیم.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های آینده در شرکت فولاد خوزستان، افزود: شرکت فولاد خوزستان در حال حاضر با تولید ۸/  ۳میلیون تن فولاد، رتبه دوم تولید فولاد در کشور را دارد که این میزان حدود ۱۰درصد از تولید فولاد کل کشور است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: در سال‌های گذشته سهم فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور حدود ۱۹ تا ۲۰درصد بود که اکنون این میزان کاهش یافته است. در افق ۱۴۰۴ هدف‌گذاری ما رسیدن به سهم ۲۵درصدی تولید فولاد کشور است که در دستور کار قرار دارد. ابراهیمی با بیان اینکه فولاد خوزستان در مسیر توسعه است، ادامه داد: برای رسیدن به این سهم ۲۵درصدی از بازار فولاد کشور، پروژه‌های متعددی در شرکت فولاد خوزستان در حوزه‌های زیرساختی، بازسازی و نوسازی خط، انتقال فناوری و افزایش ظرفیت تعریف شده است که باید اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه و تکمیل زنجیره فولاد در شرکت فولاد خوزستان در دست انجام است، افزود: در حال حاضر، ۱۴۵پروژه به ارزش ۲۳هزار میلیارد تومان در فولاد خوزستان در حال اجراست که افزون بر ۶۰درصد از این پروژه‌ها از منابع داخلی شرکت، ۲۰درصد به‌ صورت فاینانس و باقی آن از دیگر منابع تامین می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *