اخبار داغ

عضو هیأت رئیسه مجلس تاکید کرد: ضرورت تامین فوری حق آبه مورد نیاز کشاورزان خوزستان/کشت پاییزه نیازمند تامین آب است/خوزستان با تولید ١.٣ میلیون تن گندم رتبه نخست کشور است

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری شهرنوشت، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست کشور را در تولید گندم دارد، تامین فوری حق آبه مورد نیاز کشاورزان خوزستان را ضروری دانست. مجتبی یوسفی در پایان سفر یک روزه محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور […]

اشتراک گذاری
24 مهر 1400
101 بازدید
کد مطلب : 135296

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری شهرنوشت، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان رتبه نخست کشور را در تولید گندم دارد، تامین فوری حق آبه مورد نیاز کشاورزان خوزستان را ضروری دانست.

مجتبی یوسفی در پایان سفر یک روزه محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در جلسه ای که با حضور استاندار و مدیران کشوری و استانی در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تنش های آبی در ماه های گذشته باعث آسیب به معیشت مردم، به ویژه کشاورزان خوزستان شده که و لازم است برای رفع مشکلات مردم پیش از وقوع بحران، چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به اهمیت کشت پاییزه، افزود: باتوجه به اینکه مقرر شد کشت جایگزین و کشت محصولات استراتژی مانند گندم صورت گیرد، می بایست هرچه سریعتر حق آبه مورد نیاز کشاورزان، تامین شود.

نماینده اهواز در مجلس، با ابراز تاسف از اینکه ٢۴ میلیون تن کالاهای اساسی از جمله گندم، دانه های روغنی و ذرت وارد و حدود ٨ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود، ادامه داد: خوزستان با تولید ١.٣ میلیون تن گندم، در میان سایر استان ها رتبه نخست را در کشور دارد اما متاسفانه حق آبه آن تامین نشده است.

یوسفی همچنین عنوان کرد: در بازدیدی که با قائم مقام وزیر جهاد در خصوص کالاهای استراتژی از منطقه کارون و مشکلات استان در عدم تأمین حق آبه داشته‌ایم، لازم است که هرچه سریعتر به موضوع حق آبه توجه شود که فصل کشت در ١٠ روز آینده باید تعیین تکلیف شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشاورزان کشت تابستانه را انجام نداده اند و اگر اکنون کشت پاییزی را انجام ندهند در این وضعیت بد اقتصادی معیشت آنها به خطر خواهد افتاد که باید در اسرع وقت توسط وزارت نیرو و سازمان آب و برق حق‌آبه کشت تابستانه، و به صورت ویژه کشت گندم تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *