اخبار داغ

اصرار مجلس و قانون گذاران بر محرمانه بودن دارایی مسئولین برای چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری اوربه نیوز، خطیب جمعه باغملک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: اصرار مجلس و قانون گذاران بر محرمانه بودن دارایی مسئولین برای چیست؟! چرا مردم را که ولی نعمت این نظامند نامحرم می دانند؟؟!! اگر مالی از راه حلال و طاهر کسب […]

اشتراک گذاری
23 مهر 1400
146 بازدید
کد مطلب : 135286

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه خبری اوربه نیوز، خطیب جمعه باغملک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: اصرار مجلس و قانون گذاران بر محرمانه بودن دارایی مسئولین برای چیست؟! چرا مردم را که ولی نعمت این نظامند نامحرم می دانند؟؟!! اگر مالی از راه حلال و طاهر کسب شده باشد هیچ فردی از افشای آن هراس ندارد

از رئیس قوه قضائیه میخواهیم ۷۵۰ سکه ای که دولت قبل به تیم مذاکره کننده اهدا کرده بود را به بیت المال بازگرداند

خطیب جمعه باغملک در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن دعوت خود و خواهران و برادران ایمانی به رعایت تقوا افزود: تجربه چند سال اخیر برجام به‌ خوبی به ایران ثابت کرده که طرف‌ های غربی غیر قابل اعتمادند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند(فقاتلوا ائمه الکفر انهم لا اَیْمان لهم)

حجت الاسلام و المسلمین مهدی بهمنی بیان کرد: غربی ها مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند و مجموع این مسائل موجب شده تا دولت ابراهیم رئیسی ، رویکردی حساب شده را در قبال برجام در پیش گیرد و صرفاً با اتخاذ عملگرایی در چهار چوب آن ، فقط در صورتی که ملت ایران از منافع (برجام) بهره‌مند شوند آن را پیش ببرد.

وی با اشاره به مقصر اصلی در تاخیر کنونی در از سرگیری مذاکرات برجامی حاکی از انفعال طرف‌ های غربی که حاضر نیستند جهت احیای مذاکرات ، اقدامات سازنده انجام دهند ادامه داد: در عین حال با نگاهی زیاده‌ خواهانه ایران را که از همگی آن ها در بحث برجام طلبکار است در جایگاه بدهکار می‌بینند و اقدام دولت کنونی ایران در عدم آغاز کردن فوری مذاکرات با غرب در مسأله برجام ، نوعی تنبیه طرف‌ های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌ های مخرب و بد عهدی‌ های آن‌ ها است که به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شده است.

خطیب جمعه باغملک عنوان کرد: تسلیم نشدن ایران در برابر خواسته آن‌ ها و رد کردن هر گونه تهدید و مذاکراتی که عاری از دستاورد برای ملت ایران باشد عملاً به طرف‌ های غربی این پیام را می‌رساند که بر عکس آنچه آن‌ ها تصور می‌کند ، پنجره تعامل و مذاکرات از سوی ایران ، برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات ، جدای از این‌ است که بازتابی از اقدامات منفی خودِ آن‌ هاست ، بیش از همه برای آن‌ ها حامل ضرر خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات محمد جواد ظریف وزیر سابق امور خارجه که گفتند من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ “تعلیق” وجود ندارد و اشتباه از من بود یادآور شد: چهار بار کلمه‌ ساسپنشن “تعلیق” در برجام وجود دارد ولی مذاکره‌ کننده‌ ما به من اطلاع نداده بود ، سوال این است که این تیم مذاکره کننده ای که چندین نشان لیاقت و خدمت و شجاعت گرفت و ۷۵۰ سکه تمام بهار آزادی…اینها را بابت چه گرفت؟ آقای ظریف ۸ سال سفره مردم و اقتصاد کشور را به وعده گلابی برجام گِره زده بودید آیا عذر خداهی مشکلی را حل میکند؟؟!!

حجت الاسلام و المسلمین مهدی بهمنی خاطر نشان کرد: اگر مسئولین ارشد نظام نمیتوانند قلب راکتور‌ اراک را که با بتن پر شده به حالت اول بازگردانند ، از حجت‌ الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه میخواهیم که با شجاعت این ۷۵۰ سکه را به بیت المال برگرداند.

وی در زمینه شفافیت داریی مسئولین و سؤالی که مطرح است گفت: اصرار مجلس و قانون گذاران بر محرمانه بودن دارایی مسئولین برای چیست؟! چرا مردم را که ولی نعمت این نظامند نامحرم می دانند؟؟!! اگر مالی از راه حلال و طاهر کسب شده باشد هیچ فردی از افشای آن اِبا و هراس ندارد ، آقایان با این حجم از اصرار مبنی بر محرمانه بودن دارائی هایشان ، باعث می شوند مردم درباره کیفیت اموالشان و طهارت اقتصادی آن تصوراتی کنند که موجب بی اعتمادی بیشتر و سوختن سرمایه اجتماعی می شود.

خطیب جمعه باغملک عنوان کرد: عجیب تر آنکه افشای اموال را جرم تلقی کرده اند! به زبان ساده تر یعنی اگر مسئولی زندگی مجللی ساخت و کسی اعتراض و افشا کرد مجرم است! این قانون کجایش اسلامی است؟ یعنی باب بستن دهان منتقدان و تسهیل مسیر چاپلوسان و چرب زبانان!!! این قانون چه صنمی با اندیشه عدل علوی دارد که فرمود؛ حق شما بر من این است که جز در امورات نظامی ، چیزی را از شما پنهان ندارم ، این تقابل ایدئولوژیک با اندیشه امام علی(ع) و نص صریح بیانات رهبری ، توسط مجلس انقلابی ، فقط مومنین را نسبت به این مجلس دلسرد می کند.

وی در پایان افزود: در این روز جمعه به ارواح طیبه شهیدان نماز جمعه خان‌ آباد افغانستان سلام و صلوات میفرستیم و لعن و نفرین ابدی را برای قاتلان جنایتکار و مباشران و مسببان این جنایت هولناک درخواست کرده و محکومیت عملی این حادثه دردناک را از تمام مجامع بین‌المللی فریاد میزنیم ، آمریکایی‌ ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌ صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و در عین‌ حال می‌تواند سیاست‌ های این کشور شکست‌ خورده در افغانستان را پیش ببرد داعش است ، به‌ همین‌ منظور تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است تا از یک سو نا اَمنی گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول‌ سازی پیاده شود و از سوی دیگر با توجه به ناامنی به‌ وجود آمده و خطر داعش ، زمینه اقدامات نظامی محدود و مداخله در امور افغانستان را فراهم و توجیه کند و تهدیدی که اگر در نطفه خفه نشود زمینه‌ ساز نا امنی گسترده در داخل افغانستان شده و خطرات امنیتی گسترده همچون افزایش تهدید های داعش در منطقه را موجب خواهد شد ، راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرا منطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است ، زیرا هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیرو های نیابتی آن‌ ها ، هر دو زمینه‌ ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه هستند.

تنظیم خبر: مهین ممبینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *