اخبار داغ

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان خوزستان| بسیج امکانات تا رفع کامل مشکلات

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، زلزله منطقه مرزی استان خوزستان و چهارمحال باعث واردشدن خسارات فراوان به روستاییان و عشایر شده است که در این زمینه پس از دستور فوری رئیس‌جمهور برای امداد‌رسانی، اعزام کمک‌ها به مناطق سرعت گرفته است از نخستین ساعات وقوع زلزله در شهرستان اندیکا در استان خوزستان که تاکنون با وقوع […]

اشتراک گذاری
23 مهر 1400
86 بازدید
کد مطلب : 135267

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، زلزله منطقه مرزی استان خوزستان و چهارمحال باعث واردشدن خسارات فراوان به روستاییان و عشایر شده است که در این زمینه پس از دستور فوری رئیس‌جمهور برای امداد‌رسانی، اعزام کمک‌ها به مناطق سرعت گرفته است از نخستین ساعات وقوع زلزله در شهرستان اندیکا در استان خوزستان که تاکنون با وقوع ده‌ها پس‌لرزه با حداکثر شدت ۵ ریشتر همراه شده است، امدادرسانی و کمک‌رسانی توسط نهادهای امدادرسانی مانند هلال احمر، کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهداشت استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و برخی دیگر از نهادهای امدادرسان و جهادی آغاز شده است.

در زمان حاضر پس از طی ۹ روز از زمان وقوع زلزله اصلی در روز دوشنبه ۱۲ مهر، به‌دلیل صعب‌العبور بودن مسیرهای دسترسی به مناطق زلزله‌زده و همچنین بافت قدیمی و فرسوده مناطق روستایی و همچنین حجم بالای محرومیت در مناطق زلزله‌زده، هنوز هم برآورد درستی از آسیب زلزله منتشر نشده است و هر روز آمارهای جدیدی ارائه می‌شود.

در این خصوص، امرالله نوذری فرماندار اندیکا با بیان اینکه بیشترین آمار خسارات مربوط به بخش روستایی و عشایری شهرستان است اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده تعداد ۳۳۰ روستای اندیکا خسارت جدی دیده‌اند که از این مجموع ۳۰ روستا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد دچار آسیب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های مناطق زلزله‌زده ادامه دارد، افزود: بیش از ۴۰۰ منزل نیز نیاز به بازسازی کامل دارند که با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما تأمین اسکان موقت اولویت اصلی در مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا است.

فرماندار اندیکا با اشاره به پیگیری‌های رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و حضور نماینده ولی فقیه و استاندار خوزستان و مدیرعامل بنیاد احسان در مناطق زلزله‌زده گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر و گروه‌های جهادی از همان ساعات اولیه زلزله در منطقه حضور یافتند و اقدام به امدادرسانی کردند و قرارگاه فنی و مهندسی شهید حاج احمد متوسلیان و قرارگاه خدمت‌رسانی شهید حسین‌پور نیز در منطقه مستقر شدند.

نوذری گفت: شهرستان اندیکا دچار محرومیت است و نیاز به امکاناتی از جمله آب شرب، بیمارستان و راه مناسب است که در این موضوع اقداماتی در حال انجام است که ضرورت دارد این موضوعات پیگیری و مطالبه‌گری شود.

با وقوع زلزله، نهادهای امدادرسان، از جمله کمیته امداد حضرت امام(ره) به‌سرعت وارد میدان شدند و در چند روز گذشته در شهرستان اندیکا در خوزستان تیم‌های امدادی و مدیران و نیرو‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی(ره) به منطقه اعزام شده‌اند و اقدامات حمایتی از آسیب‌دیدگان آغاز شده است.

در مناطق زلزله‌زده اندیکا خانوارهایی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که خدمات‌‌رسانی به این خانواده‌ها آغاز شده است و در حوزه‌های مختلف معیشت، تهیه بسته‌های غذایی و نوشت‌افزار دانش‌آموزان پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تهیه اقلام غذایی و بسته‌های معیشتی در مناطق زلزله‌زده، پنج میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است و ظرف چند روز آینده بسته‌های غذایی میان مردم توزیع خواهد شد.

مصطفی فروتن مدیر دبیرخانه تشکل‌های جهادی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در زلزله اخیر شهرستان اندیکا بخش چلو ۱۴۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خوزستان آسیب دیدند.

فروتن گفت: کمیته امداد امام خمینی نسبت به پوشش موضوعات آسیب‌دیده حوزه مددجویی و افراد آسیب‌دیده کم‌برخوردار اقدامات ویژه انجام خواهد داد و در حوزه‌های مسکن‌، معیشت و تجهیزات گرمایشی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما خدمات‌رسانی می‌کند.

ناجی عبیاوی قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی خوزستان ابراز کرد: بعد از حادثه زلزله در اندیکا در راستای وظایف ذاتی کمیته امداد امام خمینی در جهت ارزیابی و امدادرسانی خانواده‌های معزز تحت حمایت در منطقه حاضر شدیم و در حوزه تعمیرات، و تهیه وسایل گرمایشی و سایر ملزومات کنار مردم خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *